Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla

Abstract
Tässä tutkimuksessa käsiteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan välisiä videoneuvotteluita. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää niitä tekijöitä, mitkä vaikuttavat videoneuvotteluiden käyttöönottopäätökseen, mitä ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden käyttöönottoa voidaan lisätä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hyödyntäen luodun tutkimusmallin pohjaksi Innovaation diffuusioteoriaa ja Laajennettua teknologian hyväksynnän ja käytön yhdistettyä teoriaa. Tutkimusmallissa huomioitiin lisäksi luotettavuus. Tutkimuksessa havaittiin, että pääsääntöisesti iällä tai sukupuolella ei ole suurta merkitystä asiakkaan ja pankin välisen videoneuvottelun käyttöönottoon. Suurimpaan merkitykseen nousivat luotettavuus,hyödyllisyys ja havaittavuus. Suurin ennakkoluuloja aiheuttava tekijä oli epäluottamus tietoturvaa kohtaan, epävarmuus omien laitteiden yhteensopivuuden kanssa sekä toimihenkilöiden osalta heidän tekemät päätökset asiakkaan puolesta siitä, kuka videoneuvottelusta on kiinnostunut ja kuka ei. Videoneuvotteluiden käyttöönoton lisääntymisen mahdollistaa toimihenkilöiden tarjoama videoneuvottelu kaikille asiakkaille ja asiakkaiden riittävä informointi videoneuvottelun turvallisuudesta sekä avaamalla asiakkaalle niitä hyötyjä, joita hän saa videoneuvottelun valinnasta neuvottelumuodoksi.
Main Author
Format
Theses Master thesis
Published
2018
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201805072480Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In Copyright
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.

Share