Yrityksen ja asiakkaan väliset videoneuvottelut finanssialalla
Authors
Date
2018Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Tässä tutkimuksessa käsiteltiin finanssialan pankin ja asiakkaan välisiä videoneuvotteluita. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää niitä tekijöitä, mitkä vaikuttavat videoneuvotteluiden käyttöönottopäätökseen, mitä ennakkoluuloja videoneuvotteluihin liittyy ja miten videoneuvotteluiden käyttöönottoa voidaan lisätä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena hyödyntäen luodun tutkimusmallin pohjaksi Innovaation diffuusioteoriaa ja Laajennettua teknologian hyväksynnän ja käytön yhdistettyä teoriaa. Tutkimusmallissa huomioitiin lisäksi luotettavuus. Tutkimuksessa havaittiin, että pääsääntöisesti iällä tai sukupuolella ei ole suurta merkitystä asiakkaan ja pankin välisen videoneuvottelun käyttöönottoon. Suurimpaan merkitykseen nousivat luotettavuus,hyödyllisyys ja havaittavuus. Suurin ennakkoluuloja aiheuttava tekijä oli epäluottamus tietoturvaa kohtaan, epävarmuus omien laitteiden yhteensopivuuden kanssa sekä toimihenkilöiden osalta heidän tekemät päätökset asiakkaan puolesta siitä, kuka videoneuvottelusta on kiinnostunut ja kuka ei. Videoneuvotteluiden käyttöönoton lisääntymisen mahdollistaa toimihenkilöiden tarjoama videoneuvottelu kaikille asiakkaille ja asiakkaiden riittävä informointi videoneuvottelun turvallisuudesta sekä avaamalla asiakkaalle niitä hyötyjä, joita hän saa videoneuvottelun valinnasta neuvottelumuodoksi.
...
This research processes is about video conferences in financial sector between bank and customer. This research clarifies those factors which effect on use of video conference, what kind of prejudice customers have towards video conferences and how video conferences may be increased. The method of this research is qualitative research. Research model for this research is made based on theory of Diffusion of Innovation, Extended Unified Theory of Acceptance and Use added by reliability. In the research was found that mainly age and sex doesn’t have a major effect on factors. The most valuable factor affecting on video conferences were reliability, relative advantage and observability. Compatibility, complexity and trialability had smaller effect on use of video conferences. Most prejudice factor was distrust of security issues, uncertainty towards compatibility of customers own device and the video conference system and bank’s officer’s decision about to who he or she will tell about the option of video conference. To rise popularity of video conferences bank officers should tell about the option of video conference to every customers without prejudice of will the customer be interested. As addition to customers awareness of the video conference option, the knowledge of security issues are important, so that customers would be willing to use the video conference with bank and helping customers to understand the benefits of choosing video conference.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29052]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Perinteisten pankkien tulevaisuus : jyräävätkö uudet pankit: Fintech, Neo-pankki ja Bionic pankki
Sarosto, Kristian (2022)Koko rahoitussektori on muutoksen kynsissä ja eniten muutos tulee vaikuttamaan perinteisten pankkien toimintaan. Muutoksia ajavia tekijöitä on valtavasti, mutta tutkielmassa merkittävimmiksi tekijöiksi on nostettu regulaatio, ... -
Kokeneiden videoneuvottelijoiden käsityksiä työelämän videoneuvotteluista
Kaarne, Eeva (2017)Tiivistelmä – Abstract Tämän tutkielman tavoitteena oli selvittää kokeneiden videoneuvottelijoiden käsityksiä työelämän videoneuvotteluista. Tutkielmassa pyrittiin selvittämään, millaisia koettuja eroja videoneuvottelussa ... -
Tekoälyn yleistymisen riskit ja haasteet finanssialalla
Ristimäki, Jaso (2020)Tekoälyä käytetään paljon finanssialalla useissa eri yhteyksissä ja käyttö lisääntyy vuosi vuodelta. Nopeaan käytön yleistymiseen liittyy usein erilaisia haasteita tai riskejä. Finanssialan yhteiskunnallisesti tärkeän ... -
Digitalisaation vaikutuksista finanssialalla : tapaus OP Ryhmä
Tuhkala, Viivi (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa ja kuvailla digitalisaation vaikutuksia kohdeorganisaatioksi valitun OP Ryhmän ja sen jäsenten toimintaan. Tutkimuksessa pureudutaan siihen, miten organisaation jäsenet ymmärtävät ...