Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMyllymäki, Mikko
dc.contributor.advisorHonkanen, Risto
dc.contributor.authorPirnes, Teppo
dc.date.accessioned2018-05-02T11:26:43Z
dc.date.available2018-05-02T11:26:43Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1869669
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57812
dc.description.abstractTämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on tutkia opetusvideoiden käyttämistä toisen asteen ammatillisten perustutkintojen opetuksessa. Tutkimuksessa selvitetään kuinka opiskelijat kokevat videoiden käyttämisen opetuksessa. Lisäksi tutkitaan opettajien mielipiteitä videoiden hyödyntämisestä opetuksessa ja onko heillä osaamista ja motivaatiota oman video-opetusmateriaalin tuottamiseen. Tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin kahtena erillisenä kyselytutkimuksena ja tutkimusmenetelminä olivat kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus. Tutkimuksen tulosten mukaan sekä opiskelijat, että opettajat suhtautuivat myönteisesti videoiden käyttämiseen opetuksessa ja heillä oli myös kokemuksia videoiden opetuskäytöstä. Opettajat uskoivat, että opetusvideot saavat jatkossa suuremman merkityksen opetusmenetelmien joukossa. He olisivat halukkaita myös itse tuottamaan opetusvideoita mutta heillä ei ole riittävää osaamista niiden tekemiseen.fi
dc.description.abstractThe aim of this Master’s thesis is to study the use of teaching videos in vocational upper secondary qualification. The study examines how students experience the use of video in teaching. In addition, teachers’ opinions on the use of video in teaching and their ability and motivation to produce their own video teaching material. The survey data collection was made in two separate questionnaires and the research methods were quantitative and qualitative research. According to the results of the study, both students and teachers welcomed the use of video in teaching and they also had experience in using video tutorials. Teachers believed that video tutorials will gain greater significance among teaching methods in the future. They would also be willing to produce teaching videos themselves, but they do not have the skills to do them.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (69 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othersulautettu opetus
dc.subject.otherliikkuva kuva
dc.titleOpetusvideoiden käyttäminen ammatillisessa koulutuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805022415
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2018-05-02T11:26:44Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysovideo
dc.subject.ysokäänteinen opetus
dc.subject.ysoammatillinen koulutus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot