dc.contributor.advisor | Myllymäki, Mikko | |
dc.contributor.advisor | Honkanen, Risto | |
dc.contributor.author | Pirnes, Teppo | |
dc.date.accessioned | 2018-05-02T11:26:43Z | |
dc.date.available | 2018-05-02T11:26:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1869669 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57812 | |
dc.description.abstract | Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena on tutkia opetusvideoiden
käyttämistä toisen asteen ammatillisten perustutkintojen opetuksessa. Tutkimuksessa
selvitetään kuinka opiskelijat kokevat videoiden käyttämisen opetuksessa. Lisäksi
tutkitaan opettajien mielipiteitä videoiden hyödyntämisestä opetuksessa ja
onko heillä osaamista ja motivaatiota oman video-opetusmateriaalin tuottamiseen.
Tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin kahtena erillisenä kyselytutkimuksena ja tutkimusmenetelminä
olivat kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus.
Tutkimuksen tulosten mukaan sekä opiskelijat, että opettajat suhtautuivat myönteisesti
videoiden käyttämiseen opetuksessa ja heillä oli myös kokemuksia videoiden
opetuskäytöstä. Opettajat uskoivat, että opetusvideot saavat jatkossa suuremman
merkityksen opetusmenetelmien joukossa. He olisivat halukkaita myös itse
tuottamaan opetusvideoita mutta heillä ei ole riittävää osaamista niiden tekemiseen. | fi |
dc.description.abstract | The aim of this Master’s thesis is to study the use of teaching videos in
vocational upper secondary qualification. The study examines how students experience
the use of video in teaching. In addition, teachers’ opinions on the use of
video in teaching and their ability and motivation to produce their own video teaching
material. The survey data collection was made in two separate questionnaires
and the research methods were quantitative and qualitative research.
According to the results of the study, both students and teachers welcomed the
use of video in teaching and they also had experience in using video tutorials. Teachers
believed that video tutorials will gain greater significance among teaching methods
in the future. They would also be willing to produce teaching videos themselves,
but they do not have the skills to do them. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (69 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | sulautettu opetus | |
dc.subject.other | liikkuva kuva | |
dc.title | Opetusvideoiden käyttäminen ammatillisessa koulutuksessa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201805022415 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2018-05-02T11:26:44Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | video | |
dc.subject.yso | käänteinen opetus | |
dc.subject.yso | ammatillinen koulutus | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |