Success on the Chinese mobile game market
Tekijät
Päivämäärä
2018Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tutkielman tavoitteena on selvittää mobiilipelien kriittiset menestystekijät Kiinan mobiilisovellusmarkkinoilla. Nämä tekijät ovat sekä teknisiä vaatimuksia, sisällöllisiä tarpeita sekä liiketoiminnallisia tekijöitä. Teoriaosuudessa apuna käytetään UTAUT2 teknologian omaksumisteoriaa. Tutkielman teoriaosuus sisältää kirjallisuuskatsauksen mobiilisovelluksista, kriittisistä menestystekijöistä, Kiinan mobiilisovellusmarkkinoista, UTAUT2 teknologian omaksumisteoriasta sekä yleisesti mobiilisovelluksien menestystekijöistä. Empiirinen osuus on laadullinen haastattelututkimus, joka on suunnattu pitkän uran mobiilisovellusten parissa tehneille ammattilaisille. Tavoitteena on selvittää heidän näkemyksensä, mikäli teoriaosuudessa esille tulleet asiat ovat merkityksellisiä sekä onko heillä omakohtaiseen kokemukseen perustuvaa tietoja, kuinka menestyä Kiinan mobiilisovellusmarkkinoilla. Lopuksi, tehdään yhteenveto löydöksistä ja vastata tutkimuskysymyksiin. The aim of this study is to identify the Critical Success Factors for Mobile Games on the Chinese Mobile Game Market. These factors are: technical requirements, content requirements and business requirements. Theoretical part of this study will use earlier research on the subject and utilize the UTAUT2 model to identify the earlier mentioned Critical Success Factors. The literature review for this study will consist of the following subjects: UTAUT2, Critical Success Factors, Mobile Games, Chinese Mobile Game market and finally end with a discussion and conclusion. The empirical part is a qualitative interview research. Three established Finnish game industry veterans will explain their background and how they have brought successful mobile games to the Chinese mobile game market. Finally, the findings from the interview is compared to the findings of the literature review.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The discursive legitimation strategies of a nascent market
Tuovinen, Nina (2017)Since the introduction of Gold&Green Foods Ltd’s Pulled Oats (Nyhtökaura) to the Finnish market in the spring 2016, the Finnish media has been increasingly reviewing different plant-based protein products. Gold&Green Ltd’s ... -
Factors favouring or hindering the market entry of Finnish environmental firms in India
Ruggiero, Salvatore (2009)Environmental technology is one of the promising sectors of the Finnish economy. Environmental firms from Finland are looking with growing interest at the possibilities for entering emerging markets, such as China or India. ... -
The impact of financial crises on co-movements between commodity futures and equity prices : evidence from crude oil and gold markets
Pesonen, Juho (2017)Omaisuusluokkien välisillä korrelaatioilla on tärkeä rooli sijoitussalkun hajautusta ajatellen. Omaisuuslajien suojauksen kannalta erityisen tärkeää on tutkia, miten eri omaisuusluokat korreloivat kriisiperiodien aikana. ... -
Mercury beats Minerva? : essays on the accelerating impact of market logic permeating higher education
Juusola, Katariina (University of Jyväskylä, 2015) -
Constructions, Claims, Resonance, Reflexivity : Language and Market Categorization
Granqvist, Nina; Siltaoja, Marjo (SAGE Publications, 2020)Studies on market categorization exhibit substantial agreement that language plays a central role in articulating and constructing meanings among market participants and crafting consensus to produce a collective of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.