"Tiedehän on ensisijaisesti tiedonhankintajärjestelmä"
Koponen, E. (2017). "Tiedehän on ensisijaisesti tiedonhankintajärjestelmä". Signum, 49(4), 15-24. https://doi.org/10.25033/sig.69197
Published in
SignumAuthors
Date
2017Copyright
© Kirjoittaja, 2017. Tämä on Creative Commons -lisenssillä julkaistu avoin artikkeli.
Jokapäiväisessä työssä käytämme omaan työhömme liittyviä käsitteitä usein epätäsmällisesti. Akateemisessa kontekstissa tilannetta mutkistaa se, että tieteellinen työskentely perustuu käsitteille ja niiden välisille suhteille. Tässä artikkelissa keskustelen muutamista tiedonhankinnan opetukseen liittyvistä keskeisistä käsitteistä, kuten otsikossa mainittu tiedonhankinta, sekä niiden tulkinnoista. Lisäksi pohdin tulkintoihin liittyviä etuja ja haittoja opiskelijoiden kanssa yhteistyössä tehdyn opetuksen kehittämistyön näkökulmasta.
Publisher
Suomen Tieteellinen KirjastoseuraISSN Search the Publication Forum
0355-0036Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27876185
Metadata
Show full item recordCollections
- Kirjasto [33]
License
Except where otherwise noted, this item's license is described as © Kirjoittaja, 2017. Tämä on Creative Commons -lisenssillä julkaistu avoin artikkeli.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Genovassa minusta tuli keräilijä, mutta naudan mahalaukusta en osaa vieläkään pitää
Heinosaari, Teiko (Keskisuomalainen Oyj, 2024) -
Online reading as an individual and social practice
Kiili, Carita (University of Jyväskylä, 2012) -
How do gender, Internet activity and learning beliefs predict sixth-grade students’ self-efficacy beliefs in and attitudes towards online inquiry?
Sormunen, Eero; Erdmann, Norbert; Otieno, Suzanne C.S.A.; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Laakkonen, Eero; Mikkonen, Teemu; Hossain, Md Arman; González-Ibáñez, Roberto; Quintanilla-Gatica, Mario; Leppänen, Paavo H.T.; Vauras, Marja (SAGE Publications, 2023)Today’s students search, evaluate and actively use Web information in their school assignments, that is, they conduct an online inquiry. This current survey study addresses sixth-grade students’ self-efficacy beliefs in ... -
Learning to Rank Images for Complex Queries in Concept-based Search
Cui, Chaoran; Shen, Jialie; Chen, Zhumin; Wang, Shuaiqiang; Ma, Jun (Elsevier BV, 2018)Concept-based image search is an emerging search paradigm that utilizes a set of concepts as intermediate semantic descriptors of images to bridge the semantic gap. Typically, a user query is rather complex and cannot be ... -
Sixth graders’ evaluation strategies when reading Internet search results : an eye-tracking study
Hautala, Jarkko; Kiili, Carita; Kammerer, Yvonne; Loberg, Otto; Hokkanen, Sanna; Leppänen, Paavo H.T. (Taylor and Francis, 2018)Eye-tracking technology was used to examine Internet search result evaluation strategies adopted by sixth-grade students (N = 36) during ten experimental information search tasks. The relevancy of the search result’s title, ...