Opiskelijat vertaisopettajina : opetusvideoita ja sulautuvaa oppimista tiedonhankinnan kurssilla
Puputti, T. (2017). Opiskelijat vertaisopettajina : opetusvideoita ja sulautuvaa oppimista tiedonhankinnan kurssilla. Signum, 49(4), 10-14. https://doi.org/10.25033/sig.69196
Julkaistu sarjassa
SignumTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Puputti & Suomen Tieteellinen Kirjastoseura, 2017.
Vertaisoppimista hyödyntämällä voidaan luoda vuorovaikutuksellisia oppimistilanteita sekä tukea opiskelijan toimijuutta. Toteuttamallani sulautuvalla tiedonhankinnan kurssilla opiskelijat työstävät omaa oppimispolkuaan tekemällä opetusvideoita vertaisoppijoille. Kerron tässä artikkelissa, miten kurssi on toteutettu ja mitä olen oppinut kehittäessäni kurssia. Mitä tapahtuu, kun opiskelijat ottavat asiantuntijan roolin ja tekevät opetusvideoita vertaisoppijoille? Voiko näin syntyvää materiaalia hyödyntää kirjaston opetus- ja ohjemateriaaleissa? Entä mitä opiskelijat itse ovat mieltä kurssista? Millä muilla tavoin vertaisoppimista voisi hyödyntää ja miksi?
Julkaisija
Suomen Tieteellinen KirjastoseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0355-0036Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27853601
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tiedonhankinnan opetuksen kehittäminen -hanke Jyväskylän yliopiston kirjastossa : hankeraportti
Ylönen, Irene (Jyväskylän yliopisto, 2007) -
"Tiedehän on ensisijaisesti tiedonhankintajärjestelmä"
Koponen, Eeva (Suomen Tieteellinen Kirjastoseura, 2017)Jokapäiväisessä työssä käytämme omaan työhömme liittyviä käsitteitä usein epätäsmällisesti. Akateemisessa kontekstissa tilannetta mutkistaa se, että tieteellinen työskentely perustuu käsitteille ja niiden välisille suhteille. ... -
Design Features for Gender-specific Differences in Blended Learning within Higher Education in Indonesia
Rima Aditya, Bayu; Permadi, Aditya; Nurhas, Irawan; Pawlowski, Jan M. (IEEE, 2019)Blended learning offers learning solutions for higher educational institutions facing the industrial revolution 4.0. In this study, we investigated the influence factors student perceptions of blended learning based on ... -
Sulautuva opetus Jyväskylän yliopistossa, opiskelijanäkökulma
Pesonen, Lise-Lotte (2015)Jo muutamia vuosia yksi koulutusmaailman ajankohtaisista käsitteistä on ollut Blended learning eli sulautuva oppiminen tai sulautuva opetus. Sulautuva opetus on menetelmä, jossa yhdistyy niin kontakti- kuin verkko-opetus. ... -
Video clubs in physics teaching assistant training : Teaching assistants’ experiences
Lehtinen, Antti; Lehesvuori, Sami; Maunuksela, Jussi; Hämäläinen, Raija; Koskinen, Pekka (American Physical Society (APS), 2024)Teaching assistants have a very important role in physics education as they interact with students and guide them in different contexts. A multitude of research has focused on how to prepare teaching assistants to implement ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.