Miksi lasta ei kuunnella?
Hytönen, K.-M., & Malinen, A. (2018, 21.03.2018). Miksi lasta ei kuunnella?. What the Hela?. https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/hela/ajankohtaista/blogi/miksi-lasta-ei-kuunnella
Published in
What the Hela?Date
2018Copyright
© Kirjoittajat & Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2018.
Publisher
Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/hela/ajankohtaista/blogi/miksi-lasta-ei-kuunnellaPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27980043
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Turvakasvatus on tarpeellista : tapaustutkimus turvakasvatuksesta ja sen asemasta alakoulussa
Pakkanen, Marjo (2006) -
Children’s Disclosures of Physical Abuse in a Population-Based Sample
Lahtinen, Hanna-Mari; Laitila, Aarno; Korkman, Julia; Ellonen, Noora; Honkalampi, Kirsi (Sage Publications, 2022)Few studies have explored the disclosure of child physical abuse although child sexual abuse disclosure has been widely studied and debated for years. The present study explores the characteristics of child physical abuse ... -
Lastensuojelun sijaishuollon epäkohdat ja lasten kaltoinkohtelu 1937–1983
Hytönen, Kirsi-Maria; Malinen, Antti; Salenius, Paula; Haikari, Janne; Markkola, Pirjo; Kuronen, Marjo; Koivisto, Johanna (Sosiaali- ja terveysministeriö, 2016)Selvityksen tavoitteena oli saada käsitys suomalaisen lastensuojelun sijaishuollossa tapahtuneista kaltoinkohtelusta ja väkivallasta ensimmäisen lastensuojelulain aikana (1937–1983). Tavoitteena oli 1) tuottaa tietoa ... -
Non-abusing mothers’ agency after disclosure of the child’s extra-familial sexual abuse
Serin; Hanife (SAGE Publications, 2021)This qualitative study analysed the agency of eight non-abusing mothers in the Turkish Cypriot Community after disclosure that their child had been sexually abused by someone outside the family. The aim was to discover ...