University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Negatiivisen suvaitsevaisuustulkinnan rakenne : miten suvaitsevaisuuden ymmärtäminen negatiivisesti on rakentunut

Icon
290.8 Kb

Authors
Palmu, Maria
Date
2018
Discipline
Valtio-oppi
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Suvaitsevaisuuden tutkiminen on valtio-opin kannalta merkityksellistä sen ajankohtaisuuden, ongelmallisuuden, esillä olon sekä erityisesti sen poliittisuuden vuoksi. Juurikin suvaitsevaisuuden polarisoituminen, diskriminoiva luonne sekä aktiivinen läsnäolo yhteiskunnassa ovat tekijöitä, joiden takia negatiivisen suvaitsevaisuustulkinnan vahvistumiseen on suhtauduttava asianmukaisella vakavuudella. Tutkimukseni kulkee taustatiedon esittelyn kautta itse analyysiin ja lopuksi tutkimukseni päättävään lukuun eli loppupäätelmiin. Aloitan tutkimukseni siinä käytetyn aineiston esittelyllä sekä sen valintaan vaikuttaneilla syillä. Jatkan tästä tutkimukseni kannalta keskeisen kontekstin ja käsitteistön läpi käymiseen sekä tämän jälkeen siirryn analyysi lukuun. Analyysiluvun olen jakanut neljään osaan, joissa käsittelen yksitellen hypoteesini väitteitä syvemmin. Viimeisessä analyysiluvun osassa kokoan väitteiden nitoutumisen yhteen sekä tuon esille niiden välistä vuoropuhelua. Viimeistelen tutkimukseni viimeisessä luvussa, johon olen koonnut ja tiivistänyt loppupäätelmäni. ...
Keywords
suvaitsevaisuus arvot
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201804061937

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4421]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tekstin ymmärtämisen arviointi peruskoulun kolmannella luokalla 

    Heinälä, Anniina; Kautto, Pia (2001)
  • Yhdeksäsluokkalaisten käsityksiä ekosysteemin rakenteesta ja toiminnasta 

    Minkkinen, Jenni (2008)
  • Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla 

    Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003)
  • The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language 

    Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)
    This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ...
  • Muiden pelastuksen tähden : harhaoppisten rankaisemisen ja suvaitsemisen filosofinen perusta Tuomas Akvinolaisella ja John Lockella 

    Hintsa, Niklas (2020)
    Tässä työssä käsittelen ja vertailen Tuomas Akvinolaisen ja John Locken käsityksiä valtiollisen vallankäytön suhteesta uskonnolliseen erimielisyyteen. Tutkin kysymystä Akvinolaisen osalta Summa Theologiaen toisen osan ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre