Negatiivisen suvaitsevaisuustulkinnan rakenne : miten suvaitsevaisuuden ymmärtäminen negatiivisesti on rakentunut
Authors
Date
2018Discipline
Valtio-oppiAccess restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Suvaitsevaisuuden tutkiminen on valtio-opin kannalta merkityksellistä sen ajankohtaisuuden, ongelmallisuuden, esillä olon sekä erityisesti sen poliittisuuden vuoksi. Juurikin suvaitsevaisuuden polarisoituminen, diskriminoiva luonne sekä aktiivinen läsnäolo yhteiskunnassa ovat tekijöitä, joiden takia negatiivisen suvaitsevaisuustulkinnan vahvistumiseen on suhtauduttava asianmukaisella vakavuudella.
Tutkimukseni kulkee taustatiedon esittelyn kautta itse analyysiin ja lopuksi tutkimukseni päättävään lukuun eli loppupäätelmiin. Aloitan tutkimukseni siinä käytetyn aineiston esittelyllä sekä sen valintaan vaikuttaneilla syillä. Jatkan tästä tutkimukseni kannalta keskeisen kontekstin ja käsitteistön läpi käymiseen sekä tämän jälkeen siirryn analyysi lukuun. Analyysiluvun olen jakanut neljään osaan, joissa käsittelen yksitellen hypoteesini väitteitä syvemmin. Viimeisessä analyysiluvun osassa kokoan väitteiden nitoutumisen yhteen sekä tuon esille niiden välistä vuoropuhelua. Viimeistelen tutkimukseni viimeisessä luvussa, johon olen koonnut ja tiivistänyt loppupäätelmäni.
...


Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4421]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tekstin ymmärtämisen arviointi peruskoulun kolmannella luokalla
Heinälä, Anniina; Kautto, Pia (2001) -
Yhdeksäsluokkalaisten käsityksiä ekosysteemin rakenteesta ja toiminnasta
Minkkinen, Jenni (2008) -
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003) -
The meaningfulness of two curriculum-based national tests of English as a foreign language
Hilden, Raili; Pulkkinen, Jonna; Rautopuro, Juhani (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand, 2022)This paper addresses the aspect of the meaningfulness of a national assessment in English as a foreign language, applying the fairness framework proposed by Kunnan (2018). We compared students’ performance on two receptive ... -
Muiden pelastuksen tähden : harhaoppisten rankaisemisen ja suvaitsemisen filosofinen perusta Tuomas Akvinolaisella ja John Lockella
Hintsa, Niklas (2020)Tässä työssä käsittelen ja vertailen Tuomas Akvinolaisen ja John Locken käsityksiä valtiollisen vallankäytön suhteesta uskonnolliseen erimielisyyteen. Tutkin kysymystä Akvinolaisen osalta Summa Theologiaen toisen osan ...