Sulautuvan opetuksen kokeilu Oulun seudun ammattiopiston tieto- ja tietoliikennealalla
Tässä pro gradu -tutkielmassa suunnitellaan sulautuvaan opetukseen
perustuva osajakso Tietoliikenneverkon laitteet Oulun seudun ammattiopistoon tietoja
tietoliikennealalle. Tutkielmassa perehdytään Oulun seudun ammattiopistossa
syksyllä 2015 tehtyyn kyselyyn, jonka tulokset olivat yksi syy tehdä tämä tutkielma.
Opetusteknologioista käsitellään pääsääntöisesti vain niitä laitteita ja sovelluksia,
joita käytetään osajaksolla Tietoliikenneverkon laitteet. Sulautuvan opetuksen
teoria toimii pohjana osajakson suunnittelulle. Ennen lopullista osajakson suunnittelua
järjestettiin opettajille Tietoliikenneverkon laitteet -koulutus, joka toimi testinä
osajakson toimivuudesta. Osallistujilta kerättiin tämän jälkeen palaute, jota on myös
analysoitu tässä tutkimuksessa. This thesis covers the planning of a blended learning based study module
on the subject Equipment in Telecommunications Network for the information and
telecommunications technology studies at Oulu Vocational College. The thesis introduces
results of a inquiry from Autumn 2015 at Oulu Vocational College which
is one of the reasons to this study. Of the teaching technologies are presented only
those equipment and applications which are used in the study module Equipment
in Telecommunications Network. The blended learning theory is used as a base in
the planning of the study module. Before the final planning of the study module
it was organized for teachers as a test about the functionality of the study module.
From the participants the feedback which has also been analyzed in this study was
collected after this.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Designing a mobile learning framework for a formal educational context
Rikala, Jenni (University of Jyväskylä, 2015) -
Collaborative screen capture video based learning in information systems science
Makkonen, Pekka (University of Jyväskylä, 2014) -
Development and evaluation study of a video-based blended education model
Myllymäki, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2018)The basis for this dissertation has been the need to create a new education model to be used in master studies in mathematical information technology at Kokkola University Consortium Chydenius. This education model has ... -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.