Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMikko Mäntysaari
dc.contributor.authorRintamäki, Anne
dc.date.accessioned2017-12-15T14:50:30Z
dc.date.available2017-12-15T14:50:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1809836
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56378
dc.description.abstractPALVELUIDEN LAATU YKSITYISISSÄ SOSIAALI- JA TERVEYSALAN HOITO- JA KUNTOUTUSLAITOKSISSA- laatujärjestelmien auditointien merkitys Anne Rintamäki Sosiaalityö Pro gradu -tutkielma Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos Jyväskylän yliopisto Ohjaaja: Mikko Mäntysaari syksy 2017 Sivumäärä: 69 + 1Liite Sosiaali- ja terveysalalla olisi hyvä pohtia laatua ja kehittämistä enemmän. Laadun mittaaminen on palvelualalla melko vaikeaa, koska palvelukokemukset ovat hyvin subjektiivisia. Laatua tarkastellaan usein asiakasnäkökulmasta, ja usein yrityksillä on erilaisia asiakaslupauksia liittyen kodikkaaseen ympäristöön, turvallisuuteen ja niin edelleen. Sertifioiduissa yrityksissä laatuun liittyy laadunhallintajärjestelmä ja laadunvarmistus auditointien kautta. Haluan erityisesti selvittää auditointien merkitystä työn kehittämiselle. Laatuorganisaatioteoriassa on paljon samoja piirteitä kuin oppivan organisaationkin teoriassa ja näin oppivan organisaationteoria toimii luontevasti tutkimuksen viitekehyksenä. Tutkielman metodologinen lähtökohta on fenomenologinen kokemuksen tutkimus. Tutkielma on kvalitatiivinen. Tutkimusaineisto on kerätty haastattelemalla kahden eri organisaation henkilökuntaa, jolla on kokemusta laatutyöstä ja auditoinneista. Analyysimenetelmänä on sisällön analyysi, yhdistettynä fenomenologisen tutkimuksen analyysiin. Tutkielman perusteella voi todeta, että auditoinnit kehittävät organisaation toimintaa ja johdon sitoutumisella laatutyöhön on tärkeä merkitys laatuorganisaatiossa. Laatupäälliköillä ja laatuvastaavilla on vastuu auditointien järjestämisestä, auditointiraporttien tekemisestä ja henkilöstölle tuloksista tiedottamisesta. Henkilöstö tulee ottaa mukaan kehittämistyöhön ja kuunnella heidän mielipiteitään. Laadun mittaaminen ja auditoinnit on hyvä saada luontevaksi osaksi organisaation kehittämistyötä ja järjestää näihin tarvittava koulutus henkilökunnalle.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (71 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otheroppiva organisaatio
dc.subject.otherlaatu
dc.subject.otherlaatujärjestelmä
dc.subject.otherlaadun johtaminen
dc.subject.otherkehittäminen
dc.subject.otherauditointi
dc.titlePalvelujen laatu yksityisissä sosiaali- ja terveysalan hoito- ja kuntoutuslaitoksissa : laatujärjestelmän auditointien merkitys
dc.title.alternativeLaatujärjestelmän auditointien merkitys
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201712154726
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosYhteiskuntatieteiden ja filosofian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Social Sciences and Philosophyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineSosiaalityöfi
dc.contributor.oppiaineSocial Worken
dc.date.updated2017-12-15T14:50:30Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi210
dc.subject.ysooppiva organisaatio
dc.subject.ysolaatu
dc.subject.ysolaatujärjestelmät
dc.subject.ysokehittäminen
dc.subject.ysoauditointi
dc.subject.ysojohtaminen
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot