dc.contributor.author | Kirjavainen, Tanja | |
dc.contributor.author | Pulkkinen, Jonna | |
dc.date.accessioned | 2017-10-04T10:29:47Z | |
dc.date.available | 2017-10-04T10:29:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Kirjavainen, T., & Pulkkinen, J. (2017). PISA-tulokset heikentyneet huippuvuosista - kuinka paljon ja mistä se voisi johtua?. <i>Talous ja yhteiskunta</i>, <i>45</i>(3), 8-12. <a href="http://www.labour.fi/ty/tylehti/ty/ty32017/unnamed-file.pdf/ty32017KirjavainenPulkkinen.pdf" target="_blank">http://www.labour.fi/ty/tylehti/ty/ty32017/unnamed-file.pdf/ty32017KirjavainenPulkkinen.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_27264180 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_75221 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55549 | |
dc.description.abstract | Suomi on ollut PISA-tutkimuksen kärkimaita alusta lähtien. PISA-tulokset paranivat aina vuoteen 2006 saakka,
jolloin Suomi oli 2. sijalla lukutaidossa ja matematiikassa ja 1. sijalla luonnontieteissä. Vaikka Suomi edelleen
menestyy hyvin eri maiden vertailussa, on osaaminen heikentynyt vuoden 2006 jälkeen. Etenkin poikien osaaminen
luonnontieteissä ja matematiikassa on laskenut huomattavasti. Lukutaidossa osaamistason lasku on ollut pienempää.
Osittain tulosten heikentyminen johtuu siitä, että oppilaiden taustat ovat aiempaa monimuotoisempia. | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Palkansaajien tutkimuslaitos | |
dc.relation.ispartofseries | Talous ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | http://www.labour.fi/ty/tylehti/ty/ty32017/unnamed-file.pdf/ty32017KirjavainenPulkkinen.pdf | |
dc.subject.other | Suomi | |
dc.title | PISA-tulokset heikentyneet huippuvuosista - kuinka paljon ja mistä se voisi johtua? | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201710043925 | |
dc.contributor.laitos | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.contributor.oppiaine | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.oppiaine | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2017-10-04T09:15:09Z | |
dc.type.coar | journal article | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 8-12 | |
dc.relation.issn | 1236-7206 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 45 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Palkansaajien tutkimuslaitos, 2017. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | PISA-tutkimus | |
dc.subject.yso | oppimistulokset | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | luonnontieteet | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22506 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8587 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6227 | |