Violent Encounters : The Hobbesian State of Nature in DayZ
Pasanen, T. (2016). Violent Encounters : The Hobbesian State of Nature in DayZ. In L. Joyce, & B. Quinn (Eds.), Mapping the Digital : Cultures and Territories of Play (pp. 31-40). Inter-Disciplinary Press. http://www.inter-disciplinary.net/critical-issues/wp-content/uploads/2014/07/pasanenvgpaper.pdf
Tekijät
Päivämäärä
2016Oppiaine
Digitaalinen kulttuuriTekijänoikeudet
© Pasanen & Inter-Disciplinary Press, 2016.
In his seminal work on social contract theory, Leviathan, Thomas Hobbes
described the anarchic pre-societal condition of the state of nature. In this
predicament – aptly named as “the war of all against all” – people lived poor, short
and brutish lives. The dystopian world simulated in the survival horror game DayZ
mirrors this natural state of man. The game invites players to roleplay survivors of
a zombie apocalypse. The present paper examines the factors contributing to
pervasive violence, moral ambiguity and degeneration of human condition, which
are prominent features of DayZ’s gameplay. The article will situate DayZ into the
context of Hobbesian state of nature and explicate elements that render this
hypothetical condition perpetual.
Julkaisija
Inter-Disciplinary PressEmojulkaisun ISBN
978-1-84888-339-0Kuuluu julkaisuun
Mapping the Digital : Cultures and Territories of PlayJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26056391
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The effects of user interface type on player immersion in first-person shooter games
Lehmusjoki, Joonas (2017)Videopelien vaikutuksia pelaajien käyttäytymiseen on tutkittu laajasti, kuten myös niitä tekijöitä jotka vaikuttavat pelaajien tyytyväisyyteen ja kiinnostukseen videopelejä kohtaan. Tästä huolimatta on puutetta julkisesti ... -
How do people talk decades later about their crisis that we call psychosis? : A qualitative study of the personal meaning-making process
Bergström, Tomi; Seikkula, Jaakko; Holma, Juha; Mäki, Pirjo; Köngäs-Saviaro, Päivi; Alakare, Birgitta (Routledge, 2019)Psychosis refers to a severe mental state that often significantly affects the individual’s life course. However, it remains unclear how people with the lived experiences themselves view these phenomena, as part of their ... -
Why to buy virtual goods in first-person-shooter games : a customer value perspective
Toivakka, Anssi (2014) -
Physiotherapists' lived experiences of decision making in therapeutic encounters with persons suffering from whiplash-associated disorder : a hermeneutic phenomenological study
Hartholt, Elles; Vuoskoski, Pirjo; Hebron, Clair (John Wiley & Sons, 2020)Conceptual discussions related to clinical reasoning and decision making have evolved over the years from biomedical to incorporating more holistic approach to reasoning. Empirical studies exploring clinical reasoning and ... -
Encountering the Other – care ethics and the technologisation of care of older persons
Hämäläinen, Antti (Jyväskylän yliopisto, 2024)Hoivapolitiikka on Suomessa ja muissa länsimaissa kolmoiskriisissä kasvavien kustannusten uhatessa julkista taloutta, ammattilaisten paetessa alalta ja hoivan laadun heiketessä erityisesti vanhustenhoidossa. Teknologisaation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.