Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma, Eetu
dc.contributor.authorDahlström, Henri
dc.date.accessioned2017-07-10T12:02:19Z
dc.date.available2017-07-10T12:02:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1704858
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54901
dc.description.abstractTämä tapaustutkimus pyrkii tunnistamaan teollisen yrityksen uudistuvien verkkosivujen ja digitaalisten palveluiden mahdollisuuksia. Tutkimuksessa keskitytään tuotteen käyttöön liittyvien digitaalisten palveluiden määrittelyyn, asiakasportaalin kehittämiseen ensisijaisesti. Tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, joka koostuu kirjallisuusosuudesta sekä empiirisestä osuudesta, johon aineistoa on hankittu haastattelemalla yrityksen avainhenkilöitä. Haastattelurunko perustuu kriittiseen menestysketju -viitekehykseen, jonka avulla on tarkoitus tunnistaa digitaalisten palveluiden toiminnot ja ominaisuudet, jotka palvelevat sekä yrityksen että asiakkaiden tavoittelemia arvoja ja hyötyjä. Haastatteluiden avulla on myös tunnistettu nykyiset ongelmat, erityisesti palvelukeskeisyyden ja arvon yhteisluonnin eli vuorovaikutuksen näkökulmasta. Nämä ongelmat pyritään ratkaisemaan uusien digitaalisten palveluiden avulla. Pääasiassa avainhenkilöt kokivat asiakkaiden tavoittelevan kustannustehokkuutta sekä asiakastyytyväisyyttä. Tämän lisäksi yritys tavoittelee myös kustannustehokkuutta, pitkiä asiakassuhteita sekä liiketoiminnan kasvua. Kirjallisuuden ja haastatteluiden avulla luotiin rautalankamallit asiakasportaalille, joissa toivotut ongelmat ratkaisevat palvelut on esitetty. Rautalankamallit esitettiin yrityksessä, ja havainnollistetut palvelut saivat tukea yrityksen avainhenkilöiltä. Näin ollen luoduilla malleilla on ollut tärkeä osa yrityksen palveluiden määrittelyä.fi
dc.description.abstractThis case study is aims to identify potential of industrial company’s new websites and digital services. The focus is on defining supportive digital services for product use, primarily on developing the customer portal. The research is a qualitative case study including literature review and an empirical part, which has been constructed by interviewing key persons in the company. The body of the interview bases on Critical Success Chain framework, which main idea is to identify functions and features of a digital service. These functions and features should serve both company’s and customers’ targeted values and benefits. The interviews have also helped to identify current problems, especially from service-dominant logic and value co-creation point-of-views. The new digital services are aiming to solve these problems. Main findings of targeted values and benefits for the customer were cost efficiency and customer satisfaction. Targeted values and benefits for company were also cost efficiency but also long-term customer relationships and business growth. The wireframe models for the customer portal base on the literature review and the interviews. Wireframes present the desired problem solving services and functions. The models were presented in the company and the key persons (interviewees) supported the presented solutions. Thus, the models that have been created in this research have played an important role in defining the future services of the company.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (72 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherpalvelukeskeisyys
dc.subject.otherarvo
dc.subject.otheryhteisluonti
dc.subject.otherportaali
dc.subject.otherjälkimyynti
dc.subject.otherkäyttäjäkokemus
dc.subject.otherrautalankamallinnus
dc.titleTapaustutkimus : tuotetta tukevien digitaalisten palveluiden määrittely
dc.title.alternativeTuotetta tukevien digitaalisten palveluiden määrittely
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201707103276
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2017-07-10T12:02:19Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopalvelut
dc.subject.ysoarvo
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysoportaalit
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot