Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKärkkäinen, Tommi
dc.contributor.authorPeuron, Ilkka
dc.date.accessioned2017-06-26T12:43:58Z
dc.date.available2017-06-26T12:43:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1704270
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54671
dc.description.abstractTutkielmassa toteutettiin kirjallisuuskatsaus tutkimuskysymykselle "mitä arkkitehtuurisuunnittelusta osana pelinkehitystä on kirjoitettu". Kirjallisuutta haettiin kolmesta tietokannasta hakusanoilla "Game Architecture". kaksi kolmasosaa hakutuloksista ei ollut olennaisia. Kirjallisuuskatsauksen perusteella arkkitehtuurityylit ja suunnittelumallit ovat arkkitehtuurisuunnittelun osa-alueita, joista on kirjoitettu erityisen paljon, eikä eri pelien teknisillä toteutuksilla ole paljon yhteistä. Yhteistä prosessia, jolla pelin arkkitehtuurisuunnittelu toteutetaan, ei löydetä.fi
dc.description.abstractIn this master’s theses a literature review was performed to answer the research question "what has been written about software architecture design as a part of game development". Literature was searched from three different data bases with the keywords "Game Architecture". In the categorization process of the search results it was discovered that two thirds of the search results were not pertinent to the study. The result of the review was that architecture styles and design patterns are the areas of architecture design of which much has been written and that there is not much in common between technical implementations of different games. No unified process by which the software architecture of a game should be designed is found.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (64, 71 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherpro gradu -tutkielmat
dc.subject.otherpelit
dc.subject.otherohjelmistoarkkitehtuuri
dc.subject.othersuunnittelumallit
dc.titleOhjelmistoarkkitehtuurit peleissä : systemaattinen kirjallisuuskatsaus
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706263046
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-06-26T12:43:58Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoohjelmistoarkkitehtuuri
dc.subject.ysoohjelmistokehitys
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot