dc.contributor.advisor | Kärkkäinen, Tommi | |
dc.contributor.author | Peuron, Ilkka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-26T12:43:58Z | |
dc.date.available | 2017-06-26T12:43:58Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1704270 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54671 | |
dc.description.abstract | Tutkielmassa toteutettiin kirjallisuuskatsaus tutkimuskysymykselle "mitä arkkitehtuurisuunnittelusta osana pelinkehitystä on kirjoitettu". Kirjallisuutta haettiin kolmesta tietokannasta hakusanoilla "Game Architecture". kaksi kolmasosaa hakutuloksista ei ollut olennaisia. Kirjallisuuskatsauksen perusteella arkkitehtuurityylit ja suunnittelumallit ovat arkkitehtuurisuunnittelun osa-alueita, joista on kirjoitettu erityisen paljon, eikä eri pelien teknisillä toteutuksilla ole paljon yhteistä. Yhteistä prosessia, jolla pelin arkkitehtuurisuunnittelu toteutetaan, ei löydetä. | fi |
dc.description.abstract | In this master’s theses a literature review was performed to answer the research
question "what has been written about software architecture design as a part of game development". Literature was searched from three different data bases with the keywords "Game Architecture". In the categorization process of the search results it was discovered that two thirds of the search results were not pertinent to the study. The result of the review was that architecture styles and design patterns are the areas of architecture design of which much has been written and that there is not much in common between technical implementations of different games. No unified process by which the software architecture of a game should be designed is found. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (64, 71 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | pro gradu -tutkielmat | |
dc.subject.other | pelit | |
dc.subject.other | ohjelmistoarkkitehtuuri | |
dc.subject.other | suunnittelumallit | |
dc.title | Ohjelmistoarkkitehtuurit peleissä : systemaattinen kirjallisuuskatsaus | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201706263046 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2017-06-26T12:43:58Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | ohjelmistoarkkitehtuuri | |
dc.subject.yso | ohjelmistokehitys | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |