Discourse analysis of the personal brand construction of a group of Finnish managers on Twitter
In this study, the objective was to understand how Finnish managers build their
personal brand on Twitter. More specifically, the goal was to find out what kind
of managerial identities can be discerned based on the discourses, linguistic
means, and rhetoric through which Finnish managers brand themselves on
Twitter. The study was conducted as qualitative research, using discourse
analysis as the analysis method. The research data for this study were collected
from the publicly available Twitter profiles of 12 Finnish managers who actively
use the platform. Previous literature and theories regarding the concepts of
personal branding and identity work, as well as Watson’s identity construction
model, were used as a theoretical basis. Consequently, five identity images were
found that represent the personal brands of Finnish managers. These images
were the Patriot, Philanthropist, Fan, “Me Behind the Scenes,” and Winner.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Way too cool to ever be frozen” : analyzing the online interactions of the Wendy’s roasting trend
Kortesoja, Heidi (2020)Tässä tutkielmassa analysoin amerikkalaisen ravintolaketju Wendy’sin roasting-trendiä, sekä roasting-diskurssia yleensä keskusteluanalyysin ja metaviestianalyysin avulla. Wendy’s-ravintolaketjun roasting-trendi oli sosiaalisen ... -
“Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website
Nurmi, Sonja (2021)Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ... -
Feuer Frei! : The Multimodal Construction of Rammstein's Brand
Keisala, Emmi (2022)Rammstein on yksi kansainvälisesti tunnetuinpia ja menestyneimpiä metalliyhtyeitä maailmassa. Yhtye on tunnettu erityisesti näyttävästä ja ainutlaatuisesta lavaesiintymisestään sekä provokatiivisesta tyylistään. Tämän ... -
"Like Finlanders do in Finland" : associations with Finnishness and the construction of cultural identity in narrations of Finnish Americans in the documentaries Finnish American Lives and Tradition Bearers
Ivakko, Samuli; Kurki, Camilla (2015)Suomalaisten maahanmuutto Pohjois-Amerikkaan jakautuu useaan eri vaiheeseen. Köyhistä agraarioloista tulleet suomalaiset olivat kovia tekemään työtä ja asettuivat usein seuduille, jotka tarjosivat heille tuttua työtä, ... -
The use of English in the construction of Christian youth identities in a Finnish youth magazine
Jousmäki, Henna (2006)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.