dc.contributor.advisor | Mäntylä, Katja | |
dc.contributor.author | Kukkonen, Timo-Jaakko | |
dc.date.accessioned | 2017-06-12T12:28:15Z | |
dc.date.available | 2017-06-12T12:28:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1703522 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54423 | |
dc.description.abstract | Työn tarkoituksena on tutkia ammatillisen erikoissanaston opettamisen kysymyksiä tavoitteena laatia sopivaa opetusmateriaalia intensiivikurssille, joka on tarkoitus pitää Ikean myyntihenkilökunnalle. Sanaston opettamisen lisäksi kurssin toisena ja yhtä tärkeänä tavoitteena on parantaa työntekijöiden englannin kielen puheen sujuvuutta ja sitä kautta itseluottamusta käyttää englantia työssä.
Työ koostuu teoriaosasta, jossa haetaan sopivimpia lähestymistapoja ja opetusmenetelmiä ammattisanaston opettamiseksi ja suullisen kielitaidon parantamiseksi, sekä opetusmateriaalipaketista, johon on koottu valikoima sopivia harjoituksia ja tehtäviä, jotka perustuvat teoriaosassa valitulle teoreettiselle pohjalle.
Pääasialliseksi teoriapohjaksi valikoitui tehtäväpohjainen kielenopetus ja oppiminen (task-based language learning and teaching), joka sijoittuu laajempaan kommunikatiivisen kielenopetuksen kenttään, sekä erityisalojen englannin opetukseen (English for specific purposes).
Materiaalipaketissa on kaksi osin yhteensulautuvaa linjaa: toisaalta sanaston aktiiviseen opettamiseen keskittyviä harjoitteita, toisaalta tehtäväpohjaiseen oppimiseen perustuvia viestinnällisiä tehtäviä. Kaikki harjoitukset ovat suullisia. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (78 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | teaching vocabulary | |
dc.subject.other | oral skills | |
dc.subject.other | fluency | |
dc.subject.other | task-based language learning and teaching | |
dc.subject.other | English for specific purposes | |
dc.subject.other | material package | |
dc.title | Teaching specialised vocabulary in a communicative way | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201706122807 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.date.updated | 2017-06-12T12:28:15Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | suullinen kielitaito | |
dc.subject.yso | sanastot | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |