Oppiva tekoäly syvien neuroverkkojen avulla
Tämä työ on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tavoitteena oli selvittää
neuroverkkopohjaisen tekoälyn toteutustavoista ja sen käyttötarkoituksista kuinka
siitä voi tehdä oppivan. Löytämieni artikkeleiden perusteella oppiva tekoäly on
mahdollinen hyvinkin monimutkaisille ongelmille, mutta rajoittava tekijä on laajuus. This work is done as literature review. The aim was to find out how to
implement the neural network-based artificial intelligence and its uses. Based on the
articles I found, learning artificial intelligence is possible for very complex problems,
but the limiting factor is the scope.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5367]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Konvolutionaalisten neuroverkkojen hyödyntäminen automatisoitujen ajoneuvojen kehittämisessä
Hiekkavirta, Jenna (2021)Tekoäly on tällä hetkellä ja tulevaisuudessa merkittävä teknologia, jota pystytään hyödyntämään autonomisessa ajamisessa eri teknologioiden avulla. Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään sitä, miten konvolutionaalisia ... -
Keinotekoisten neuroverkkojen hyödyntäminen automaattisessa lintujen tunnistamisessa äänen perusteella
Sintonen, Lauri (2018)Tässä tutkielmassa esitellään keinotekoisten neuroverkkojen hyödyntämistä automaattisessa lintujen tunnistamisessa äänen perusteella. Keskeisenä motiivina ovat sekä neuroverkkoihin tutustuminen että lintujen automaattisen ... -
Neuroverkkojen kieliteknologisista sovelluksista erityisesti puheteknologian alueella
Lehtonen, Marjaana (2003)Jyväskylä, Jyväskylän Yliopisto, 2003 13 sivua (johdanto-yhteenveto) Kandidaatintutkielma Tässä tutkielmassa tarkastellaan neuroverkkoja ja erityisesti niiden soveltamista puheentunnistukseen. -
Kotiloiden luokittelu - neuroverkkojen ja multinomiaalisen logistisen regression sovellus
Lintilä, Atte (2014) -
Huijareiden havaitseminen moninpelivideopeleissä tekoälyn avulla
Liimatta, Teemu (2023)Videopelihuijaaminen on yleinen ongelma, joka vaikuttaa ennen kaikkea pelaajien ja peliteollisuuden intresseihin. Huijaaminen voi ilmetä monin tavoin ja aiheuttaa pelien epätasapainoa, turhautumista, peliyhteisöjen hajoamista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.