Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKalaja, Paula
dc.contributor.authorKalmari, Iida
dc.date.accessioned2017-05-18T12:18:50Z
dc.date.available2017-05-18T12:18:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54030
dc.description.abstractSe, miten motivoituneita ihmiset ovat tekemään asioita elämässään, vaikuttaa suuresti heidän saavutuksiinsa. Motivaatiolla on myös huomattava yhteys menestymiseen vieraiden kielten opiskelussa. Motivaation vaikutusta vieraiden kielten opiskeluun on tutkittu laajasti, mutta opiskelijoiden mielipidettä opettajien käyttämiin motivointikeinoihin ei ole juuri tutkittu Suomessa. Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukion ensimmäisen luokan opiskelijoiden mielipiteitä motivointikeinoista, joita englannin opettajat voisivat käyttää opetuksessaan. Opiskelijat täyttivät kyselylomakkeen, jossa heidän tuli valita Zoltán Dörnyein opettajan käyttämien motivointikeinojen listasta neljä eniten motivoivaa ja neljä vähiten motivoivaa keinoa ja perustella valintansa. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös eroja urheilulukiolaisten ja lukiolaisten, tyttöjen ja poikien ja menestyneiden ja vähemmän menestyneiden opiskelijoiden vastausten välillä. Opiskelijoiden suosikkimotivointikeinoihin kuuluivat, että opettaja antaa heille onnistumisen kokemuksia, antaa arvosanoja motivoivalla tavalla, kertoo, mitä opiskelijat voivat saavuttaa elämässään osatessaan englantia ja luo luokkaan mukavan ja kannustavan ilmapiirin. He kokivat vähiten motivoivaksi, että opettaja pyytää heitä allekirjoittamaan oppimistavoitteita, keskustelee heidän vanhempiensa kanssa, teettää ryhmätöitä, laittaa opiskelijat leikkimään tutustumisleikkejä, käskee kaikkien osallistua tuntityöskentelyyn ja kannustaa opiskelijoita selittämään epäonnistumisiaan yrittämisen eikä taitojen puutteella. Opettajat voisivat ottaa tutkimukseni tulokset huomioon miettiessään, miten he motivoisivat opiskelijoitaan parhaiten opiskelemaan kieliä. Jatkotutkimuksia voitaisiin suorittaa esimerkiksi kohderyhmää tai tutkimusmenetelmää muuttamalla.fi
dc.format.extent26
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherEnglish
dc.subject.otherlanguage learning
dc.subject.othermotivation
dc.subject.otherteachers
dc.subject.otherstrategies
dc.titleMotivational strategies used by English teachers : students’ opinions
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705182411
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-05-18T12:18:50Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot