Motivational strategies used by English teachers : students’ opinions
Se, miten motivoituneita ihmiset ovat tekemään asioita elämässään, vaikuttaa suuresti heidän saavutuksiinsa. Motivaatiolla on myös huomattava yhteys menestymiseen vieraiden kielten opiskelussa. Motivaation vaikutusta vieraiden kielten opiskeluun on tutkittu laajasti, mutta opiskelijoiden mielipidettä opettajien käyttämiin motivointikeinoihin ei ole juuri tutkittu Suomessa. Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukion ensimmäisen luokan opiskelijoiden mielipiteitä motivointikeinoista, joita englannin opettajat voisivat käyttää opetuksessaan. Opiskelijat täyttivät kyselylomakkeen, jossa heidän tuli valita Zoltán Dörnyein opettajan käyttämien motivointikeinojen listasta neljä eniten motivoivaa ja neljä vähiten motivoivaa keinoa ja perustella valintansa. Tutkimuksessa tarkasteltiin myös eroja urheilulukiolaisten ja lukiolaisten, tyttöjen ja poikien ja menestyneiden ja vähemmän menestyneiden opiskelijoiden vastausten välillä. Opiskelijoiden suosikkimotivointikeinoihin kuuluivat, että opettaja antaa heille onnistumisen kokemuksia, antaa arvosanoja motivoivalla tavalla, kertoo, mitä opiskelijat voivat saavuttaa elämässään osatessaan englantia ja luo luokkaan mukavan ja kannustavan ilmapiirin. He kokivat vähiten motivoivaksi, että opettaja pyytää heitä allekirjoittamaan oppimistavoitteita, keskustelee heidän vanhempiensa kanssa, teettää ryhmätöitä, laittaa opiskelijat leikkimään tutustumisleikkejä, käskee kaikkien osallistua tuntityöskentelyyn ja kannustaa opiskelijoita selittämään epäonnistumisiaan yrittämisen eikä taitojen puutteella. Opettajat voisivat ottaa tutkimukseni tulokset huomioon miettiessään, miten he motivoisivat opiskelijoitaan parhaiten opiskelemaan kieliä. Jatkotutkimuksia voitaisiin suorittaa esimerkiksi kohderyhmää tai tutkimusmenetelmää muuttamalla.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"I think it is important to learn to speak English, for the future" : Finnish upper secondary school students' opinions about teaching the speaking skill of English
Pakkala, Vilma (2017)Tämä tutkielma tarkastelee lukion opiskelijoiden mielipiteitä englannin kielen puhumisen opetuksesta. Tarkoituksena oli kartoittaa, pitävätkö opiskelijat puhumista tärkeänä taitona ja opetetaanko sitä heidän mielestään ... -
Students and teachers opinions about English teaching in Finnish polytechnics
Karilainen, Laura (2009)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää ammattikorkeakouluopiskelijoiden ja - opettajien näkemyksiä ammattikorkeakoulujen englannin kielen opetuksen tasosta ja onko siinä mahdollisesti puutteita. Tutkielmassa oli ... -
6th graders' skills in different areas of English : a comparison between the students' and teachers' opinion
Ristola, Janiina (2014)Itsearviointi on tärkeässä roolissa oppimisessa ja opettamisessa, ja itsearviointi sisältyy nykyään opetussuunnitelmaan alakoulussa, sillä omien taitojen tuntemuksen on osoitettu lisäävän oppimisen tuloksia. Itsearviointiin ... -
English teaching in Finnish upper secondary schools : students' and teachers' perceptions
Korhonen, Kaisa (2014)Englannin opetus on käynyt läpi monia muutoksia ajan kuluessa. Globalisoituvan yhteiskunnan myötä englannin käyttö on yleistynyt ja kieltä opitaan myös muualla kuin koulumaailmassa. Tämä asettaa haasteita englannin opetukselle ... -
How are English lessons differentiated for linguistically gifted students by expert and novice English teachers?
Weckman, Laura (2017)The purpose of this study is to describe the ways that expert and novice English teachers differentiate their teaching for linguistically gifted students, and to see whether these methods used differ based on teaching ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.