Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKautto-Knape, Erja
dc.contributor.authorRautio, Riikka
dc.date.accessioned2017-05-17T11:02:30Z
dc.date.available2017-05-17T11:02:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1701961
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53991
dc.description.abstractTämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää koira-avusteisuuden merkitystä erityisoppilaalle ja tuottaa tietoa koira-avusteisen pedagogiikan hyödyistä koulussa. Tutkimuksessa selvitettiin erityisoppilaiden (N=5) kokemuksia koira-avusteisesta interventiosta erityisopetuksen pienryhmässä. Tutkimuksen aineis-to kerättiin haastatteluilla ja memoilla. Analyysimenetelmänä oli glaserilainen grounded theory (GT), jolla muodostettiin jatkuvan vertailun menetelmällä ai-neistoperustainen (substantiaalinen) teoria. Aineistoperustainen teoria muodos-tui kategorioimalla. Analyysi eteni avoimesta (open) koodauksesta valikoivaan (selective) ja teoreettiseen (theoretical) koodaukseen. Analyysissä alakategorioiksi muodostuivat arvokkaaksi tulemisen koke-mus ja turvallisuuden kokemus, jotka kuvaavat erityisoppilaiden sosiaalisia prosesseja koira-avusteisessa luokassa. Alakategorioista muodostui yksi ydin-kategoria, joka on eheytyminen. Teoreettisella integraatiolla osoitettiin aineisto-perustaisen teorian nivoutuminen jo olemassa olevaan tieteelliseen tietoon. Eheytymisteorian tietoa voidaan hyödyntää suunnitellessa tai tutkiessa koira-avusteisuutta tulevaisuudessa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (59 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherkoira-avusteisuus
dc.titleEheytyminen : koira-avusteisuuden merkitys erityisoppilaalle
dc.title.alternativeKoira-avusteisuuden merkitys erityisoppilaalle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705172389
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodGrounded theory
dc.date.updated2017-05-17T11:02:30Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysokoira
dc.subject.ysoerityisoppilaat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot