Tietoturva sosiaalisessa mediassa
Authors
Date
2017Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Sosiaalinen media tarjoaa helpon ja nopean tavan kommunikoida ihmisten
välillä. Tästä syystä tietoturva ja yksityisyys ovat hyvin ajankohtaisia, koska
sosiaalinen media käsittelee suurta määrää henkilökohtaista tietoa. Tutkielman
tavoitteena oli nostaa esille yleisimpiä tietoturvauhkia ja syitä miksi yksityisyyttä
näissä palveluissa täytyisi parantaa. Käyttäjät antavat vapaaehtoisesti suuria määriä
henkilökohtaista tietoa palveluihin, mikä korostaa sitä että palveluiden täytyisi
löytää uusia ratkaisuja tämän tiedon varjelemiseen. Social media provides an easy and a quick way to communicate with
people. For this reason, security and privacy are playing an important role since
social media deals with a huge amount of personal information. The aim of this study
was to highlight the most common security issues and reasons why privacy in
these services should be improved. Users voluntarily provide large amounts of personal
information to services, underlining the point that the service needs to find
new solutions to preserve the data.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Kahden todellisuuden välissä : sosiaalisen pääoman yhteys sosiaalisessa mediassa kohdattuihin kokemuksiin
Jouhki, Jeremias (2023)Sosiaalisesta mediasta on tullut maailmanlaajuinen ilmiö minkä avulla ihmiset voivat jakaa kuvia arjestaan tai keskustella ideoistaan julkisella kentällä mihin kuka tahansa puhelimen omistaja voi osallistua. Tästä ilmiöstä ... -
Johtajuus on katsojan silmissä? : johtajuuskuva kulttuurisena konstruktiona ja sen rakentaminen multimodaalisesti sosiaalisessa mediassa : case: Sanna Marin
Kulju, Roosa (2023)Tämän Pro Gradu -tutkielman tavoitteena oli kuvata ja tunnistaa erilaisia johtajuuskuvan rakentamiseen liittyviä toimintoja ja tutkia niiden taustalla esiintyviä johtajuuskuvan arvopohjaa rakentavia diskursseja. Näitä ... -
Mie sometan, tulisik siekii mukkaa? : karjalaisuus sosiaalisessa mediassa
Hyyryläinen, Pirja (Rautulaisten pitäjäseura, 2019)Sosiaaliseksi mediaksi kutsutaan internet-pohjaisia viestintäympäristöjä. Tutuimmat ja käytetyimmät sovellukset lienevät Facebook, Instagram ja Twitter. Karjalaiset ja karjalaisorganisaatiot ovat ahkeria sosiaalisen median ... -
Kohdennetun mainonnan ongelmat sosiaalisessa mediassa
Hirvonen, Heikki (2019)Tässä tutkimuksessa käsitellään kohdennettua mainontaa, käyden ensin läpi teoriaa kohdennettuun mainontaan liittyen, ja sen jälkeen pohtien siitä seuraavia ongelmia. Tarkastelua tehdään erityisesti sosiaalisen median ...