Kohdennetun mainonnan ongelmat sosiaalisessa mediassa
Tässä tutkimuksessa käsitellään kohdennettua mainontaa, käyden ensin läpi teoriaa kohdennettuun mainontaan liittyen, ja sen jälkeen pohtien siitä seuraavia ongelmia. Tarkastelua tehdään erityisesti sosiaalisen median ympäristössä, tutkien niin yksilön kuin yrityksenkin näkökulmaa. Tutkimus suoritetaan kirjallisuuskatsauksena. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on avartaa sekä tutkijan että lukijan tietämystä aiheesta keräämällä jo valmiista tiedonpalasista yksi yhteinäinen kirjallisuuskatsaus. This study focuses on targeted advertising, by first going through the theoretical background of targeted advertising, and then by reflecting the problems targeted advertising creates. The analysis focuses specifically on the social media environment and is done both from the perspective of the individual and the company. The study is conducted as a literature review. The purpose of this study is to open up both the researcher’s and the reader's knowledge on the subject by collecting a literature review from the already available pieces of information.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5428]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kohdennetun mainonnan ongelmat sosiaalisessa mediassa
Hirvonen, Heikki (2019)Tässä tutkimuksessa käsitellään kohdennettua mainontaa, käyden ensin läpi teoriaa kohdennettuun mainontaan liittyen, ja sen jälkeen pohtien siitä seuraavia ongelmia. Tarkastelua tehdään erityisesti sosiaalisen median ... -
Käyttäytymiseen perustuva kohdennettu mainonta verkossa : hyödyllistä sisältöä vai kuluttajan yksityisyyden rikkomista?
Suontama, Julia (2022)Tämän kvantitatiivisen tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajien asenteisiin kohdennettua mainontaa kohtaan. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin selvittää, kuinka asenne käyttäytymiseen ... -
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Yksityinen ja julkinen toimittaja : suomalaisten toimittajien vaikutelman hallinta sosiaalisessa mediassa
Paaso, Marika (Media- ja viestintätieteellinen seura MEVI ry, 2021) -
”Et jos lapsi sanoo, et älä päivitä, niin älä päivitä.” : vanhempien ja lasten kokemuksia lasten tietojen jakamisesta sosiaalisessa mediassa
Kuikka, Juho; Morozova, Elizaveta (2018)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa, minkälaisia kokemuksia vanhemmilla ja lapsilla on lasta koskevista julkaisuista sosiaalisessa mediassa. Lisäksi selvitimme, miten vanhemmat perustelevat lapsistaan tekemiään ...