Tietoturva sosiaalisessa mediassa
Authors
Date
2017Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Sosiaalinen media tarjoaa helpon ja nopean tavan kommunikoida ihmisten
välillä. Tästä syystä tietoturva ja yksityisyys ovat hyvin ajankohtaisia, koska
sosiaalinen media käsittelee suurta määrää henkilökohtaista tietoa. Tutkielman
tavoitteena oli nostaa esille yleisimpiä tietoturvauhkia ja syitä miksi yksityisyyttä
näissä palveluissa täytyisi parantaa. Käyttäjät antavat vapaaehtoisesti suuria määriä
henkilökohtaista tietoa palveluihin, mikä korostaa sitä että palveluiden täytyisi
löytää uusia ratkaisuja tämän tiedon varjelemiseen. Social media provides an easy and a quick way to communicate with
people. For this reason, security and privacy are playing an important role since
social media deals with a huge amount of personal information. The aim of this study
was to highlight the most common security issues and reasons why privacy in
these services should be improved. Users voluntarily provide large amounts of personal
information to services, underlining the point that the service needs to find
new solutions to preserve the data.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Pelastuslaitosten kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa
Huttunen, Reija (2014) -
Työyhteisöviestintä organisaation sisäisessä sosiaalisessa mediassa : kirjallisuuskatsaus tutkimuksista vuosina 2008–2018
Merilä, Laura (2019)Etä- ja projektitöiden lisääntyessä ja työyhteisöjen muuttuessa yhä kansainvälisemmiksi organisaatiot hakevat sisäisestä sosiaalisesta mediasta tukea työyhteisöviestinnän tehostamiseen. Organisaation sisäiseltä ... -
Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa
Pasanen, Janika (2020)Henkilöbrändäys on varsin uusi ilmiö työelämässä, eikä siitä ole tehty vielä paljoakaan aiempaa tutkimusta. Tämän vuoksi on relevanttia tutkia henkilöbrändin rakentamista ja vertailla sitä yritysbrändin rakentamiseen, jota ... -
Nuoret ja poliisi sosiaalisessa mediassa
Koponen, Hanna (2012)Nuoret käyttävät sosiaalisen median palveluita päivittäin. He keskustelevat sosiaalisessa mediassa ystäviensä kanssa, luovat yhteisöjä, seuraavat muiden luomaa sisältöä ja luovat sisältöä myös itse. Nuoret käyttävät ...