Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorOlkoniemi, Antti-Matti
dc.date.accessioned2017-05-09T17:54:42Z
dc.date.available2017-05-09T17:54:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1700620
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53852
dc.description.abstractTeollistumisesta lähtien, yritysten tärkein tehtävä on ollut vaurauden rakentaminen. Ajan kuluessa, vaatimukset yrityksiä kohtaan ovat muuttuneet. Ensin yritysten tuli täyttää valtion ja hallinnon sekä lain vaatimukset, mutta myöhemmin vaatimukset altruistisemmasta toiminnasta syntyivät eri sidosryhmillä. Nykyisin, yhteiskuntavastuu on yleisesti puhuttu aihe. Globalisaatio on kasvattanut yritysten sidosryhmien määrää ja kaikilla sidosryhmillä on omat vaatimuksensa ja odotuksensa yrityksen vastuullisuudesta. Yritykset pyrkivät toimimaan vastuullisesti pitääkseen sidosryhmänsä tyytyväisinä. Tämä tutkimus pohjaa yritysten taloudellisen suorituskyvyn sekä yhteiskuntavastuun yhteydestä. Tutkimuksessa yhteiskuntavas-tuuraportit nähdään kanavana välittää yrityksen viestejä sen eri sidosryhmille. Tut-kimus pyrkii pureutumaan syvemmälle yhteiskuntavastuuraporteissa käytettyihin kehyksiin taloudellisten sidosryhmien käsityksien ja sosiaalisen konstruktioiden poh-jalta. Tämän tutkimuksen mukaan pääkehykset yhteiskuntavastuuraporteissa taloudelli-sessa kontekstissa ovat: arvon luominen, läpinäkyvyys ja luotettavuus, maine ja brän-diarvo sekä suhteet. Tämä tutkimus on ensimmäinen laatuaan, jossa yhteiskuntavastuuraportteja tutkitaan kehysanalyysiä käyttäen. Lisätutkimusta vaaditaan, jotta kehyksistä ja sosiaalisista konstruktioista saadaan lisää tietoa. Silti, tämä tutkimus toimii tästä näkökulmasta keskustelun avaajana tulevaisuuden tutkimukselle.fi
dc.description.abstractSince the beginning of industrialization, the most important mission for companies has been gaining wealth. During time, the demands towards companies have changed. First companies had to meet governmental and legal demands but later more altruistic demands have born from different stakeholders. Nowadays corporate social responsibility is commonly discussed topic. Globalization has increased the number of company stakeholders and all of them have different expectations of responsibilities. Companies work to please their stakeholders and the demands of their expectations of responsibility. Companies aim to act responsively to please their stakeholders. This study thrives from correlation between financial performance and corporate social responsibility. The study considers corporate social responsibility reports as a channel for conducting corporations’ messages to its stakeholders. This study aims to look deeper into the frames of CSR reports text content in perspective of financial stakeholder and their meanings and social constructions. This research claims that primary frames in CSR reports in financial context are: value crea-tion, transparency and trustworthiness, reputation and brand value and relationships This study is first of its kind, where corporate social responsibility reports are studied in investor relations context by using frame analysis. Further studies are needed to gain more knowledge about the frames and social constructions. Nevertheless, this study works as a pioneer study on this field and opens discussion for future research.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (56 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherInvestor relations
dc.subject.othercorporate social responsibility
dc.subject.otherframe analysis
dc.titleCSR for financial stakeholders : frame analysis of sustainability reports
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705092262
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2017-05-09T17:54:43Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysosijoittajat
dc.subject.ysosidosryhmät
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.subject.ysokehysanalyysi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot