dc.contributor.advisor | Marttunen, Miika | |
dc.contributor.author | Malinen, Riikka | |
dc.date.accessioned | 2017-02-08T13:19:16Z | |
dc.date.available | 2017-02-08T13:19:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1672502 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52996 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka yliopisto-opiskelijat kokevat kehitysprojektiin osallistumisen ja monitieteisen tiimityön tukeneen työelämätaitojen ja asiantuntijuuden kehittymistä sekä selvittää asiakasyritysten edustajien käsityksiä opiskelijoiden osaamisesta ja työelämävalmiuksista. Lisäksi selvitettiin, millaista hyötyä asiakkaat kokivat projektiin osallistumisesta olleen.
Tutkimuksen aineisto kerättiin haastattelemalla Jyväskylän yliopiston Monitieteiseen työelämäprojektiin osallistuneita opiskelijatiimejä sekä yritysasiakkaita. Ryhmähaastatteluihin osallistuneita opiskelijoita oli 15 ja asiakkaita neljä. Menetelmänä käytettiin teemahaastattelua.
Tulokset osoittivat, että yliopisto-opiskelijat kokivat kehitysprojektiin osallistumisen vaikuttaneen positiivisesti omien työelämätaitojen ja asiantuntijuuden kehitykseen ja pitivät sitä motivoivana ja hyödyllisenä oppimiskokemuksena. Uusien tietojen ja taitojen oppimista tukivat erityisesti monitieteinen tiimityöskentely sekä projektimuotoinen työskentelytapa. Kehitysprojektin aikana tapahtui sekä uuden oppimista että jo olemassa olevan osaamisen tunnistamista. Lisäksi opiskelijat kokivat kehitysprojektin lisänneen rohkeutta ja varmuutta siirtyä työelämään. Asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä opiskelijoiden työskentelyyn ja lopputulokseen, vaikka toivoivat opiskelijoilta lisää luottamusta omaan osaamiseen. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (105 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | yliopisto-opinnot | |
dc.subject.other | asiantuntijuuden kehittyminen | |
dc.subject.other | työelämätaidot | |
dc.subject.other | projektioppiminen | |
dc.subject.other | monitieteisyys | |
dc.subject.other | korkeakoulutus | |
dc.title | Yliopistosta työelämään : kehitysprojekti yliopisto-opiskelijoiden työelämätaitojen ja asiantuntijuuden kartuttajana | |
dc.title.alternative | Kehitysprojekti yliopisto-opiskelijoiden työelämätaitojen ja asiantuntijuuden kartuttajana | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201702081394 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden tiedekunta | fi |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Adult Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Aikuiskasvatus | fi |
dc.date.updated | 2017-02-08T13:19:17Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 102 | |
dc.subject.yso | korkeakouluopiskelu | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | työ | |
dc.subject.yso | asiantuntijuus | |
dc.subject.yso | työyhteisötaidot | |
dc.subject.yso | projektioppiminen | |
dc.subject.yso | monitieteisyys | |
dc.subject.yso | korkea-asteen koulutus | |
dc.subject.yso | tiimityö | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |