Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHahn, Judit
dc.contributor.authorOksaharju, Juulia
dc.date.accessioned2017-02-07T16:44:05Z
dc.date.available2017-02-07T16:44:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52985
dc.description.abstractEnglannin kielen merkitys suomalaisessa yhteiskunnassa on kasvanut viime vuosikymmenten aikana nopealla tahdilla. Se näkyy monella eri osa-alueella: niin kulttuurissa, politiikassa kuin työmarkkinoilla. Nykyään englannin kielen osaaminen on edellytys työntekijälle. Moni suomalainen yritys toimii kansainvälisellä tasolla, mikä tarkoittaa, että englannin kielen käyttö on monelle jokapäiväistä. Kielen rooli voi jopa olla suurempi kuin suomen kielen. Kommunikointi ulkomailla sijaitsevien työntekijöiden ja toimistojen välillä, samoin kuin asiakaspalvelu, käydään usein englanniksi. Tämän vuoksi on syytä tutkia, millä tavoin englannin kielen rooli ilmenee yritystasolla ja kuinka työntekijät kokevat kielen moninaiset vaikutukset työpäivään. Tutkimus pyrki selvittämään, millainen minäpystyvyys (self-efficacy) ja itseluottamus työntekijöillä on englannin kielen käytössä töihin liittyvissä tilanteissa. Lisäksi tutkimuskohteena olivat erilaiset työtilanteet, joissa kieltä käytetään. Tutkimus toteutettiin kesällä 2016 pohjoismaisessa osakevälityspankissa, jonka konttori sijaitsee Helsingissä. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin verkkokyselyä, joka lähetettiin pankin kaikille työntekijöille. Tulokset osoittivat, että minäpystyvyys ja itseluottamus olivat usealla työntekijällä suhteellisen korkeat englannin kielen suhteen, mutta hajontaakin ilmeni. Vanhemmat työntekijät olivat luottavaisempia englannin kielen käyttäjiä kuin nuoret. Lisäksi englantia käytettiin päivittäin useissa eri tilanteissa, joista puhelinsoitot ja sähköpostiviestittely olivat yleisimpiä.fi
dc.format.extent17
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherself-efficacy
dc.subject.otherEFL
dc.subject.othercorporate language
dc.subject.otherwork-related contexts
dc.title"Nice, refreshing, excellent that [it] is our corporate language" : a case study on self-efficacy and EFL in a Nordic online trading bank
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201702071380
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2017-02-07T16:44:06Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot