dc.contributor.author | Eskelinen, Teppo | |
dc.contributor.author | Lundbom, Pia | |
dc.date.accessioned | 2017-02-06T14:22:42Z | |
dc.date.available | 2017-02-06T14:22:42Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Eskelinen, T., & Lundbom, P. (2016). Koulunkäynninohjaajat : itseymmärrys ja kamppailu merkityksestä. <i>Kasvatus ja aika</i>, <i>10</i>(4), 44-61. <a href="http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a3_1601171059.pdf" target="_blank">http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a3_1601171059.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26430603 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52960 | |
dc.description.abstract | Artikkelissa käsitellään koulunkäynninohjaajien (koulunkäyntiavustajien) ammattikunnan itseymmärrystä julkisen talouden kiristyessä. Tavoitteena on hahmottaa
ammattikunnan vähittäisen vakiintumisen ja toisaalta ”ylimääräiseksi” resurssiksi
määrittelyn ristivetoa eli niin sanottua ammatillistumis- ja sulkeistamiskamppailua.
Kuntatalouden kiristyminen asettaa koulunkäynninohjaajat löyhästi normitettuna
palveluna hyvin epävarmaan asemaan. Tämä edustaa käännettä ammattikunnan
asemassa, jota on tähän saakka leimannut kasvava vakiintuminen. Epävarmuus
heijastuu myös identiteettien määrittelyyn. Artikkelin aineisto koostuu haastatteluista ja lomakekyselyllä kerätystä aineistosta | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura | |
dc.relation.ispartofseries | Kasvatus ja aika | |
dc.relation.uri | http://www.kasvatus-ja-aika.fi/dokumentit/a3_1601171059.pdf | |
dc.subject.other | itseymmärrys | |
dc.subject.other | merkitys | |
dc.title | Koulunkäynninohjaajat : itseymmärrys ja kamppailu merkityksestä | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201701171167 | |
dc.contributor.laitos | Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Social Sciences and Philosophy | en |
dc.contributor.oppiaine | Yhteiskuntapolitiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Social and Public Policy | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2017-01-17T10:15:05Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 44-61 | |
dc.relation.issn | 1797-2299 | |
dc.relation.numberinseries | 4 | |
dc.relation.volume | 10 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Tekijä ja Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2016. Rinnakkaisjulkaistu alkuperäisen julkaisijan luvalla. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | koulunkäynninohjaajat | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p27273 | |
dc.type.okm | A1 | |