Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLehtinen, Antti
dc.contributor.authorHähkiöniemi, Markus
dc.contributor.editorSilfverberg, Harry
dc.contributor.editorHästö, Peter
dc.date.accessioned2017-01-05T06:30:59Z
dc.date.available2017-01-05T06:30:59Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationLehtinen, A., & Hähkiöniemi, M. (2016). Complementing the Guidance Provided by a Simulation through Teacher Questioning. In H. Silfverberg, & P. Hästö (Eds.), <i>Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran tutkimuspäivät 2015 : Annual Symposium of the Finnish Mathematics and Science Education Research Association 2015</i> (pp. 80-89). Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura r.y.. <a href="http://www.protsv.fi/mlseura/julkaisut/MALU2015_Final.pdf" target="_blank">http://www.protsv.fi/mlseura/julkaisut/MALU2015_Final.pdf</a>
dc.identifier.otherCONVID_26417732
dc.identifier.otherTUTKAID_72281
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52628
dc.description.abstractThe interaction between the teacher and the learners when using simulations is in need of research. This study concentrates on two questioning approaches, series of probing and series of guiding questions that teachers use to guide learning with simulations. These two approaches are contrasted with non-directive and directive guidance provided by the simulation. The data was collected through screen capture videos of pre-service primary teachers teaching physics with a PhET simulation. Two cases were selected for further analysis of teacher questioning and its adaptation to the learners. Even though teachers might use the spaces for explanations created by the simulation to probe for learners’ explanations, it is possible that the guidance provided by teachers is still not based on these ideas and explanations.
dc.format.extent195
dc.language.isoeng
dc.publisherMatematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura r.y.
dc.relation.ispartofMatematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran tutkimuspäivät 2015 : Annual Symposium of the Finnish Mathematics and Science Education Research Association 2015
dc.relation.urihttp://www.protsv.fi/mlseura/julkaisut/MALU2015_Final.pdf
dc.subject.otherteacher
dc.subject.otherlearner
dc.titleComplementing the Guidance Provided by a Simulation through Teacher Questioning
dc.typeconferenceObject
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612275259
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineMatematiikka ja luonnontieteetfi
dc.contributor.oppiaineMatematiikka ja luonnontieteeten
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/ConferencePaper
dc.date.updated2016-12-27T13:15:05Z
dc.relation.isbn978-952-93-8233-0
dc.type.coarconference paper
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange80-89
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© the Authors & Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseura r.y., 2016.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.conferenceAnnual Symposium of the Finnish Mathematics and Science Education Research Association
dc.relation.grantnumber
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysosimulointi
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4787
dc.relation.funderTeknologiateollisuuden 100-vuotissäätiöfi
dc.relation.funderTechnology Industries of Finland Centennial Foundationen
jyx.fundingprogramSäätiöfi
jyx.fundingprogramFoundationen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot