Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTurja, Leena
dc.contributor.authorMesiäislehto, Eveliina
dc.date.accessioned2016-12-19T13:51:50Z
dc.date.available2016-12-19T13:51:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644716
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52451
dc.description.abstractMesiäislehto, Eveliina. 2016. Pedagogisen johtajuuden tukeminen varhaiskasvatuksessa – Varhaiskasvatusyksikön johtajien näkemyksiä Deep Talk - työyhteisön kehittämismenetelmästä. Varhaiskasvatustieteen pro gradu - tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden laitos. 62 sivua. Varhaiskasvatusyksikön johtajien työmäärä on lisääntynyt merkittävästi yksiköiden koon kasvamisen ja erilaisten organisaatiomuutosten takia. Johtajilla ei enää välttämättä ole vastuuta lapsiryhmästä, vaan vastuu keskittyy yksikön henkilöstöön. Näin ollen pedagogiikan johtamisen rinnalla tulee puhua pedagogisesta johtajuudesta. Arvot toimivat sekä pedagogisen johtajuuden että uudenlaisen työyhteisön kehittämismenetelmän Deep Talk -menetelmän taustalla. Tämän pohjalta lähdin tutkimaan, miten Deep Talk -menetelmä tukee varhaiskasvatusyksikön johtajien pedagogista johtajuutta. Tutkimuksessani selvitetään, mitä pedagogisen johtajuuden teemoja esiintyy työyhteisön keskusteluissa varhaiskasvatusyksikön johtajien näkemysten mukaan. Tutkimukseni on laadullinen tapaustutkimus pedagogisesta johtajuudesta ja Deep Talk -menetelmästä sen tukena. Aineistonkeruumenetelminä tutkimuksessani ovat henkilökohtaiset kirjoitelmat, haastattelut ja lisäkysymykset. Aineisto on kerätty haastattelemalla varhaiskasvatusyksikön johtajia, joiden yksiköissä oli toteutettu Deep Talk -menetelmää. Aineisto on analysoitu teoriaohjaavan sisällönanalyysin avulla. Tutkimustulokset osoittavat, että Deep Talk -menetelmä mahdollistaa pedagogisen johtajuuden teemojen käsittelyn luomalla luottamuksellisen vuorovaikutuksen arvolähtökohtaisen keskustelun kautta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (66 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherDeep Talk -menetelmä
dc.titlePedagogisen johtajuuden tukeminen varhaiskasvatuksessa : varhaiskasvatusyksikön johtajien näkemyksiä Deep Talk - työyhteisön kehittämismenetelmästä
dc.title.alternativeVarhaiskasvatusyksikön johtajien näkemyksiä Deep Talk - työyhteisön kehittämismenetelmästä
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612195168
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineVarhaiskasvatusfi
dc.contributor.oppiaineEarly Childhood Educationen
dc.date.updated2016-12-19T13:51:51Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi104
dc.subject.ysopedagoginen johtaminen
dc.subject.ysojohtajuus
dc.subject.ysohenkilöstöjohtaminen
dc.subject.ysovarhaiskasvatus
dc.subject.ysotyöyhteisöt
dc.subject.ysokehittäminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright