Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLilja, Niina
dc.contributor.authorVaarala, Heidi
dc.date.accessioned2016-12-14T08:05:48Z
dc.date.available2016-12-14T08:05:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLilja, N., & Vaarala, H. (2015). ”Ottakaa tämä edelleen kielikoulutuksena”: Lukioon valmistavan koulutuksen ja aikuisten perusopetuksen opettajat ja opiskelijat koulutusten tavoitteita erittelemässä. <i>AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia</i>, <i>8</i>, 52-71. <a href="http://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53772" target="_blank">http://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53772</a>
dc.identifier.otherCONVID_25455671
dc.identifier.otherTUTKAID_68674
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52332
dc.description.abstractThis article examines how teachers and students in 1) preparatory training for upper secondary school and in 2) basic education for adults (comprehensive school) talk about the objectives of these forms of education. More specifically, the analysis focuses on the talk about language and language learning as part of educational objectives. The data come from two ethnographic research projects and consist of video recording of classroom interaction and interviews. The main method of analysis is membership categorization analysis (see Baker 1997, 2002; Nikander 2010, 2012). The focus is thus on the categories that come up in the talk about learning objectives related to language and language learning. The observations made in the analysis show that there is a high level of linguistic awareness amongst teachers of different subject contents. Therefore, the findings challenge the perception that subject teachers would focus exclusively on content.
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia
dc.relation.urihttp://ojs.tsv.fi/index.php/afinla/article/view/53772
dc.subject.othervalmistava koulutus
dc.subject.otherjäsenkategoria-analyysi
dc.subject.otherkielitietoinen opettaja
dc.subject.otherkielenoppija
dc.title”Ottakaa tämä edelleen kielikoulutuksena”: Lukioon valmistavan koulutuksen ja aikuisten perusopetuksen opettajat ja opiskelijat koulutusten tavoitteita erittelemässä
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201611254781
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.oppiaineSoveltava kielitiede
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2016-11-25T13:15:21Z
dc.type.coarjournal article
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange52-71
dc.relation.issn1798-7822
dc.relation.numberinseries0
dc.relation.volume8
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© the Authors & Suomen Soveltavan Kielitieteen Yhdistys AFinLA ry, 2015.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot