Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuoma-aho, Vilma
dc.contributor.authorVahtera, Elina
dc.date.accessioned2016-12-13T07:56:39Z
dc.date.available2016-12-13T07:56:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644433
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52285
dc.description.abstractVapaaehtoinen suosittelu on kasvamassa organisaatioissa yhdeksi merkittävimmistä vies-tintäkanavista. Kaikki tieto yrityksestä on saatavilla sekunneissa ja vuorovaikutus toisten henkilöiden kanssa on nopeampaa kuin uskoisikaan. Tässä tutkimuksessa on tarkasteltu elementtejä, jotka saavat asiakkaat suosittelemaan organisaatiota muille henkilöille. Tutki-mus on toteutettu laajan teoriakatsauksen ja teemahaastatteluiden avulla. Haastateltavat koostuivat viidestä Suomessa toimivasta kolmannen sektorin organisaatiosta. Teorian mukaan lähettilyyden tärkeimmät elementit ovat vuorovaikutuksen luominen ja luottamuksen rakentaminen asiakkaan ja organisaation välille. Vuorovaikutuksen luominen edellyttää organisaatioilta vastavuoroista keskustelua ja samanaikaista asiakkaan kuunte-lemista. Luottamuksen rakentamiseen liittyy olennaisesti viestinnän läpinäkyvyys ja henki-löiden sitouttaminen organisaatioon. Myös organisaation henkilökunta on saatava yrityk-sen työntekijälähettiläiksi. Muodostin teorian pohjalta kahdeksan havaintoa, joiden yhteyttä organisaatioiden toimita-poihin selvitin haastatteluissa. Havainnoista neljä voidaan kokea tarpeellisina asioina ra-kentaessa lähettilyyttä. Tutkimuksen mukaan lähettilyydessä onnistuneet organisaatiot viestivät avoimesti ja läpinäkyvästi, ovat luoneet asiakkaille vuorovaikutukselliset kanavat ja sitouttaneet työntekijät organisaation viesteihin sekä strategian saavuttamiseen. Tutkielman tarkoituksena oli rakentaa ymmärrystä suosittelun taustalle: mikä siihen voi vaikuttaa ja miten organisaatio voi omilla toimillaan saada lisää suosittelevia luottojoukkoja. Tutkimuksesta on hyötyä erityisesti kolmannen sektorin organisaatioille. Alalle tutkimus tuo tietoa lähettilyyden ja strategian yhdistämisestä, jota ei ole Suomessa aikaisemmin tut-kittu. Tutkimuksen lopputuotoksena on laadittu viitteellinen lähettilyysstrategia kolman-nen sektorin organisaatioille. Strategiaa voivat hyödyntää myös muut organisaatiot.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (65 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherlähettilyys
dc.subject.othertyöntekijälähettilyys
dc.titleLähettilyys kolmannen sektorin organisaatioissa : miten lahjoittajista saadan organisaation suosittelijoita?
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612135061
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2016-12-13T07:56:40Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysokolmas sektori
dc.subject.ysoorganisaatio
dc.subject.ysovietit
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysostrategia
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot