Ihmiset liikkuvat – kulttuurit kohtaavat
Fingerroos, O. (2016, 18.8.2016). Ihmiset liikkuvat – kulttuurit kohtaavat. Tiedeblogi. Retrieved from https://www.jyu.fi/blogit/tiedeblogi/fingerroos2
Published in
TiedeblogiAuthors
Date
2016Copyright
© Fingerroos & Jyväskylän yliopisto, 2016.
Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
2489-2335Keywords
Original source
https://www.jyu.fi/blogit/tiedeblogi/fingerroos2Metadata
Show full item recordCollections
- Tiedeblogi [127]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sociolinguistic upsets and people of color in social media performances
Leppänen, Sirpa; Westinen, Elina (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Particularly since the refugee “reception crisis” in 2015, Finland has started transforming into a more diverse and multicultural society. These societal changes have also been accompanied by sociolinguistic change, as ... -
Explorations of Linkages Between Intercultural Dialogue, Art, and Empathy
Lähdesmäki, Tuuli; Koistinen, Aino-Kaisa (Springer, 2021)In the 2000s, European societies have transformed quickly due to the networked global economy, deepening a European integration process, forced and voluntary movement of people to and within Europe, and influence of social ... -
Finnishness, Whiteness and Coloniality
Hoegaerts, Josephine; Liimatainen, Tuire; Hekanaho, Laura; Peterson, Elizabeth (Helsinki University Press, 2022)This multidisciplinary volume reflects the shifting experiences and framings of Finnishness and its relation to race and coloniality. The authors centre their investigations on whiteness and unravel the cultural myth of a ... -
Kun maahanmuuttajaoppilas ja luokanopettaja kohtaavat : maahanmuuttajaoppilaiden ja luokanopettajien kokemuksia maahanmuuttajaoppilaiden sopeutumisesta suomalaiseen kouluun
Häkkinen, Johanna; Koskela, Johanna (2000) -
"Jotain rumpujuttuja Afrikasta" : alakoulun opettajien näkemyksiä maailmanmusiikin opettamisesta
Nieminen, Nico (2015)Tässä tutkimuksessa pohditaan maailmanmusiikin käsitettä niin musiikillisesta kuin sosioekonomisesta näkökulmasta, sen määrittelyyn liittyviä ongelmia, maailmanmusiikin opettamisen pedagogiikkaa sekä peruskoulun ja ...