dc.contributor.advisor | Hakala, Ismo | |
dc.contributor.advisor | Honkanen, Risto | |
dc.contributor.advisor | Myllymäki, Mikko | |
dc.contributor.author | Moilanen, Juha | |
dc.date.accessioned | 2016-09-06T05:03:21Z | |
dc.date.available | 2016-09-06T05:03:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1573508 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51205 | |
dc.description.abstract | Digitaaliset osaamismerkit ovat tulleet yleiseen tietoisuuteen osaamisen tunnustamisen välineenä. Toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa tätä uutta menetelmää ei ole vielä yleisesti käytetty. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan digitaalisten osaamismerkkien käyttöönotolla saatavien hyötyjen ja niihin tehtävän työn määrää. Tämä tutkielma sisältää kaksi erillistä tutkimusta, joiden tulokset yhdistetään tutkimuskysymyksien vastuksien saamiseksi. Määrällinen, kyselyllä toteutettava tutkimus keskittyy opiskelijoiden digitaalisia osaamismerkkejä koskevien ennakkokäsityksien kartoittamiseen. Laadullinen tutkimus käsittelee digitaalisten osaamismerkkien kriteerien suunnittelua ja siinä esiin tulevia asioita. Tutkimuksia yhdistettäessä verrataan opiskelijoiden ennakkokäsityksiä ja digitaalisten osaamismerkkien käyttöönoton vaatimaa työmäärää. | fi |
dc.description.abstract | Digital badges have become a subject of common knowledge as a tool of recognizing know-how. This new method hasn't been commonly used in vocational education. The benefits of implementation of digital badges and the amount of work done for them are studied in this research. This study consists of two separate researches, the results of which are combined in order to achieve answers to research questions. The quantitative research that is conducted as a survey, concentrates in finding out the presuppositions of students regarding digital badges. The qualitative research covers the planning of the criteria of digital badges and the issues occurring during it. In combining the researches the presuppositions of students are compared with the amount of work required in implementing digital badges. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (98 sivua) | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject.other | digitaaliset osaamismerkit | |
dc.title | Digitaalisten osaamismerkkien käyttöönoton kannattavuuden tutkiminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201609063971 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu | fi |
dc.type.ontasot | Master's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Tietotekniikan laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Mathematical Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2016-09-06T05:03:21Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | osaaminen | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | motivaatio | |