Digitaalisten osaamismerkkien käyttöönotto korkeakoulussa
Authors
Date
2017Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tämä pro-gradu -tutkielma käsittelee digitaalisten Open Badge - osaamismerkkien
käyttöönottoa korkeakoulun opettajien verkkopedagogisia taitoja kehittävässä
eTUBE-täydennyskoulutuksessa. Käyttöönoton ohella selvitetään koulutukseen
osallistuvien opiskelijoiden tietämystä ja mielikuvia digitaalisista Open
Badge - osaamismerkeistä. Tutkimusympäristön ollessa korkeakoulu esitellään osaamismerkkien
käyttötapoja oppilaitoskontekstissa. Tutkimusmenetelmänä käytettiin
suunnittelutieteellistä tutkimusta. Osaamismerkkien pilotointi toteutettiin tapaustutkimuksena
noudattaen suunnittelutieteellisen tutkimuksen viitekehystä ja prosessimallia.
Kehitetty artefakti on tässä työssä uusi toimintatapa. Tutkimusaineiston
keräämiseen käytettiin kyselytutkimusta.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29626]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tuhat rakennuspalikkaa : pätkätyöt osaamisen rakennustyömaana
Leiniäinen, Essi (2013) -
Tiimi & Työnantaja -projektikurssi osana oman osaamisen tunnistamista ja kehittämistä
Häkkinen, Reija (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2020) -
Ohjausalan koulutus Suomessa : selvitys koulutusten rakenteista ja sisällöistä
Kasurinen, Helena; Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Ruusuvirta-Uuksulainen, Outi; Kukkaneva, Eelis (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2024)Tässä julkaisussa kuvataan ohjausalan suomen- ja ruotsinkielisten koulutusten rakenteita ja sisältöjä Suomessa vuosina 2020–2023 sekä tarkastellaan koulutusrakenteiden toimivuutta ja kehittämistarpeita. Selvitys pohjautuu ... -
Tertiary teachers with dyslexia as narrators of their professional life and identity
Burns, Eila (University of Jyväskylä, 2015) -
Laaja-alainen ja monikerroksinen kuntoutuksen osaaminen
Piirainen, Arja; Sjögren, Tuulikki (Jyväskylän yliopisto, 2016)Tämä tutkimus liittyy 2014 Opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) ja ammattikorkeakoulujen käynnistämään korkeakouludialogiin OKM:n, sosiaali- ja terveysministeriön, Valviran, ammattikorkeakoulujen ja sidosryhmien välillä. ...