Digitalisaation synnyttämät muutokset suoratoistopalveluissa ja niiden liiketoimintaprosesseissa
Tekijät
Päivämäärä
2016Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan digitalisaation synnyttämiä muutoksia suoratoistopalveluissa ja näiden palveluiden liiketoimintaprosesseissa arvon luomisen näkökulmasta. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tarkoituksena on selvittää digitalisaation merkitystä muutoksen tekijänä sekä suoratoistopalveluiden monipuolisuutta. Lähteet ja havainnot muodostavat ymmärrystä suoratoistopalveluiden ja liiketoimintaprosessien kehitykselle ja muutoksille sekä arvon luomisen tärkeydelle. Tuloksista voi päätellä, että kuluttajilla on paljon valinnanvaraa palveluissa digitalisaation seurauksena, mutta kuluttajat ovat yhä vaativampia ja odottavat laatua ja hyvää asiakaspalvelua. Yritysten tulee panostaa arvon yhteisluontiin liiketoimintaprosesseja suunniteltaessa tekemällä yhteistyötä kuluttajan kanssa, innovoimalla heitä ja ymmärtämällä heidän yksilöllisiä tarpeitaan. Arvoa saadaan luotua yhteistyöllä olemalla tietoinen ihmisten yksilöllisistä tarpeista, käyttäytymisestä ja laadukkaiden räätälöityjen palveluiden avulla. Digitalisaation kehitys on luonut hyvän pohjan erilaisille suoratoistopalveluille ja suoratoiston laadukkuudelle parempaan suuntaan.
...
This Bachelor’s thesis examines the changes caused by digitalization in streaming services and business processes of these services from the perspective of the value creation. The study is carried out as a literature review. The purpose of this study is to determine the importance of digitalization as a change factor as well as versatility of streaming services. Sources and observations constitute the understanding of the development and changes in the streaming services and business processes as well as the importance of value creation. The results suggest that consumers have a lot of choice of services as a result of digitalization, but consumers are increasingly demanding and expect quality and good customer service. Companies need to invest in value co-creation for the business process designing through co-operation with the customer, by innovating them and understanding their individual needs. The value can be created through co-operation by being aware of people’s needs, behavior and using high quality tailor-made services. The development of digitalization has created a good basis for a variety of streaming services and high quality streaming for the better.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitalisaation aiheuttamat muutokset kuntatyössä
Saarinen, Anne (2022)Kunnat ovat julkisia organisaatioita, jotka järjestävät julkisia palveluita. Kuntien toimintaympäristöön vaikuttavat paikalliset ja globaalit ilmiöt. Digitalisaatio on teolliseen vallankumoukseen rinnastettava ilmiö, joka ... -
Media-alan työntekijöiden yksilöllisten ominaisuuksien profiilit ja niiden yhteys työn intensifikaation ja digitalisaation kokemuksiin
Frantsi, Roosa; Iltanen, Olga (2020)Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella mediatyöntekijöiden yksilöllisten ominaisuuksien (yksilö) ja mediatyön vaatimusten (ympäristö) yhteensopivuutta. Tavoitteenamme oli selvittää millaisia yksilöllisten ominaisuuksien ... -
Työ digitalisaation varjossa? : sisällönanalyysi digitalisaation ja työn psykososiaalisen kuormituksen käsittelystä politiikassa
Mikkilä, Tuomo (2023)Työ on keskeinen osa ihmisen elämää. Työn merkitys ja työtehtävät ovat aikojen saatossa muuttuneet. Muutosten taustalla on niin laajoja makrotason muutostrendejä kuin mikrotason kehityskulkuja. Muutospaine on osaltaan ... -
Asiakasarvon muodostuminen digitaalisessa transformaatiossa : asiakkaiden kokemuksia palveluiden digitalisoinnista
Schüler, Milka (2022)Tässä pro gradu -tutkielmassa syvennytään yritysten toteuttamaan digitaalisen transformaatioon asiakkaan kokeman arvon muodostumisen näkökulmasta. Yhden yrityksen digitaalisen transformaation ulottuvuuden voidaan nähdä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.