Laboratorio, joka suoltaa pelejä
Helsingin Sanomat kirjoitti jo 20.10.2000: "Peliteollisuus on kasvanut kymmenessä vuodessa suuremmaksi kuin filmiteollisuus. Yksin Euroopan pelimarkkinoissa pyörii noin 39 miljardia markkaa." Pelit on huomattu myös Agora Centerissä, jonne on tänä vuonna perustettu Agora Game Lab.
Julkaisija
Agora Center, Jyväskylän yliopistoMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Agorama [117]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn kehittäminen hyödyntäen pelejä
Uimonen, Veli-Kalle (2017)Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten pelejä voidaan hyödyntää tekoälyjen kehityksessä. Tavoitteena löytää informaatioita siitä, että onko pelejä pelaavien tekoälyjen tekniikat ja menetelmät hyödyllisiä siirryttäessä ... -
Pelejä ymmärtämällä päteväksi : neljäsluokkalaisten oppilaiden tavoiteorientaation yhteydet pelikäsityksen oppimiseen pelilähtöisessä palloilunopetusympäristössä
Kekäläinen, Jussi; Kinnunen, Toni (2005) -
Arrivederci Azzurri : pelin politiikkaa ja politiikan pelejä Italiassa
Söderman, Mira (Valtiotieteellinen yhdistys, 2017) -
Kehollisuutta, pelejä ja leikkejä : poikien ja nuorten miesten näyttämöliikunnasta uuden ajan alun Englannissa
Svanberg, Tia (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2023) -
Pelejä tosielämään
Nylund, Petra (Agora Center, Jyväskylän yliopisto, 2008)Viihdepelien lisäksi kehitellään nykyään runsaasti myös niin sanottuja todellisen elämän pelejä (eng. Serious Games). Niissä pyritään hyödyntämään pelielämyksiä, joiden avulla edistetään esimerkiksi ihmisten oppimista, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.