Pelejä tosielämään
Viihdepelien lisäksi kehitellään nykyään runsaasti myös niin sanottuja todellisen elämän pelejä (eng. Serious Games). Niissä pyritään hyödyntämään pelielämyksiä, joiden avulla edistetään esimerkiksi ihmisten oppimista, hyvinvointia ja turvallisuutta sekä kehitetään yritysten liiketoimintaa ja mainostetaan tuotteita.
Julkaisija
Agora Center, Jyväskylän yliopistoMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Agorama [117]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Intoa, pelejä ja yhteistyötä - lapset Game Labin asiantuntijoina
Kannelniemi, Päivi (Agora Center, Jyväskylän yliopisto, 2006)Agora Game Labissa eivät vain aikuiset - siellä on merkitystä myös lasten mielipiteillä. Lasten kanssa työskentelyn tuloksena syntyvät pelit, joiden avulla opitaan esimerkiksi luonnontieteitä -
Laboratorio, joka suoltaa pelejä
Koski, Aleksi (Agora Center, Jyväskylän yliopisto, 2004)Helsingin Sanomat kirjoitti jo 20.10.2000: "Peliteollisuus on kasvanut kymmenessä vuodessa suuremmaksi kuin filmiteollisuus. Yksin Euroopan pelimarkkinoissa pyörii noin 39 miljardia markkaa." Pelit on huomattu myös Agora ... -
Tekoälyn kehittäminen hyödyntäen pelejä
Uimonen, Veli-Kalle (2017)Tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten pelejä voidaan hyödyntää tekoälyjen kehityksessä. Tavoitteena löytää informaatioita siitä, että onko pelejä pelaavien tekoälyjen tekniikat ja menetelmät hyödyllisiä siirryttäessä ... -
Kehollisuutta, pelejä ja leikkejä : poikien ja nuorten miesten näyttämöliikunnasta uuden ajan alun Englannissa
Svanberg, Tia (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2023) -
Pelejä ymmärtämällä päteväksi : neljäsluokkalaisten oppilaiden tavoiteorientaation yhteydet pelikäsityksen oppimiseen pelilähtöisessä palloilunopetusympäristössä
Kekäläinen, Jussi; Kinnunen, Toni (2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.