University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Kerrontaa ja vuorovaikutusta avoimessa pelimaailmassa : Skyrim-roolipelin kerronta

Thumbnail
View/Open
1003. Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Rikkonen, Anni
Date
2016
Discipline
Kirjallisuus

 
Keywords
videopelit narratiivisuus Skyrim
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201606082963

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4764]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Playing horror : narrative and genre in Valve's Left 4 Dead Series 

    Schäfer, Iris (2013)
    The place of story and narrative in digital games has been a hotly contested topic within the field of Game Studies during the past two decades. Beyond the question of whether games can or should be used for telling stories, ...
  • Ympäristökerronnan käyttö selviytymiskauhupeleissä : tapausesimerkki Resident Evil 7: Biohazard 

    Sivula, Elina (2023)
    Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena oli selvittää ympäristökerronnan käsitteen olemusta ja sen käyttöä videopeleissä. Aihetta lähestyttiin sekä teoreettisesti että käytännön kautta. Videopelien kerronnallisuuteen ja ...
  • Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations 

    Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)
    We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ...
  • ‘‘What an Eccentric Performance" : Storytelling in Online Let's Plays 

    Kerttula, Tero (Sage Publications, Inc., 2019)
    In this article, I examine the phenomenon called Let’s Play (LP) and conduct a narrative analysis on two LPs made of Sierra Entertainment’s Phantasmagoria games. The LPs tell viewers a story different from the one told in ...
  • ”There are more endings, more possibilities. I can feel it.” : kirja- ja pelielementit multilineaarisuuden rakentajina narratiivisessa seikkailupelissä Beacon Pines 

    Viitasalo, Katja (2023)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen multilineaarisuutta Beacon Pines -videopelissä, joka on syksyllä 2022 julkaistu narratiivinen seikkailupeli. Tarkastelen lisäksi sitä, miten satukirjan sivuille upotettu videopeli ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre