dc.contributor.advisor | Saksa, Tytti | |
dc.contributor.author | Metsäranta, Teemu | |
dc.date.accessioned | 2016-05-20T20:21:21Z | |
dc.date.available | 2016-05-20T20:21:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49871 | |
dc.description.abstract | Virtuaalitodellisuutta hyödyntävien laitteiden tulo tavallisten kuluttajien
saataville kannustaa yhä useampia ohjelmistokehittäjiä tekemään ja suunnittelemaan
ohjelmistoja virtuaalilaitteille. Näitä suosittuja ohjelmistoja ovat esimerkiksi
videopelit. Tämä tutkielma tarkastelee mitä pelisuunnittelussa (varsinkin pelaajahahmon
ohjaamisessa) tulisi ottaa huomioon kun mietitään esimerkiksi pelin immersiivisyyttä,
intuitiivisuutta ja käytettävyyttä. Miten virtuaalilaitteille suunnittelu
eroaa tavanomaisten pelien suunnittelusta ja onko sillä kuinka suuri merkitys? | fi |
dc.description.abstract | Devices that utilize virtual reality are soon going to be available for an average
consumer. This encourages software developers to make and design software
for VR-products, especially video games. This study examines what design principles
should be taken into consideration (player movement and handling, for example)
when designing immersive, intuitive and usable video games for these VR-products.
How does the virtual reality design process differ from ordinary game design and
how much does it matter? | en |
dc.format.extent | 20 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | virtuaalitodellisuus | |
dc.subject.other | ohjaus | |
dc.subject.other | suunnittelu | |
dc.title | Virtuaalilaitteiden vaikutus videopelikontrollien suunnitteluun | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201605202644 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2016-05-20T20:21:22Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |