University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Virtuaalilaitteiden vaikutus videopelikontrollien suunnitteluun

Thumbnail
View/Open
376.6 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Metsäranta, Teemu
Date
2016
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology

 
Virtuaalitodellisuutta hyödyntävien laitteiden tulo tavallisten kuluttajien saataville kannustaa yhä useampia ohjelmistokehittäjiä tekemään ja suunnittelemaan ohjelmistoja virtuaalilaitteille. Näitä suosittuja ohjelmistoja ovat esimerkiksi videopelit. Tämä tutkielma tarkastelee mitä pelisuunnittelussa (varsinkin pelaajahahmon ohjaamisessa) tulisi ottaa huomioon kun mietitään esimerkiksi pelin immersiivisyyttä, intuitiivisuutta ja käytettävyyttä. Miten virtuaalilaitteille suunnittelu eroaa tavanomaisten pelien suunnittelusta ja onko sillä kuinka suuri merkitys?
 
Devices that utilize virtual reality are soon going to be available for an average consumer. This encourages software developers to make and design software for VR-products, especially video games. This study examines what design principles should be taken into consideration (player movement and handling, for example) when designing immersive, intuitive and usable video games for these VR-products. How does the virtual reality design process differ from ordinary game design and how much does it matter?
 
Keywords
virtuaalitodellisuus ohjaus suunnittelu
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201605202644

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4196]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Visuaalisen estetiikan vaikutus havaittuun käytettävyyteen graafisissa käyttöliittymissä 

    Niiranen, Antti (2020)
    Tietojärjestelmien käyttö on yleistynyt viimeisten vuosien aikana merkittävästi ja tämän seurauksena käyttäjille on tarjolla entistä suurempi valikoima erilaisia palveluita. Käytettävyyttä on pidetty pitkään keskeisimpänä ...
  • Virtual goods sales : new requirements for business modelling? 

    Hamari, Juho (2009)
    Selling virtual goods is an increasingly popular revenue model for operators of social online services, examples of which are virtual worlds and social networking services. Compared to more traditional revenue models, such ...
  • Hops-ohjaus : osaamista, yhteistyötä ja hyvinvointia 

    Penttinen, Leena; Skaniakos, Terhi; Ansela, Maarit; Plihtari, Elina (Jyväskylän yliopisto, 2011)
  • Strategic competence and the transformative role of ICT in lifelong guidance 

    Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021)
  • Ilmiölähtöisen oppimiskokonaisuuden suunnittelutaito opettajaopiskelijan geneeriseksi ammattitaidoksi ILO-suunnittelumallin avulla 

    Lähdesmäki, Sirkku (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2022)
    Lectio praecursoria kasvatustieteen väitöskirjaan Ilmiölähtöisen oppimiskokonaisuuden suunnitteluun ohjaavan mallin kehittäminen ILO-suunnitteluprosessin malliksi opettajaopiskelijoiden opetusharjoittelussa, Jyväskylän ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre