Human dignity in the learning environment : testing a sociological paradigm for a diversity-positive milieu with school starters
Julkaistu sarjassa
Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitosTekijät
Päivämäärä
2004Oppiaine
SosiologiaJulkaisija
Institute for Educational ResearchISBN
978-951-39-4403-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
1455-447XAsiasanat
world citizenship education systems theory holistic thinking global education human rights education peace and justice education school environment diversity-positive environment consultation skills conflict prevention conflict resolution action research school starters sociometric meters parent and teacher collaboration yhteistyö koulu koti vanhemmat koulukiusaaminen syrjäytyminen erilaisuus suvaitsevaisuus yhteisvastuu ihmisarvo oikeudenmukaisuus ryhmät sosiaalinen kasvatus oppimisympäristö ilmapiiri luokkayhteisö alkuopetus koulutulokkaat kouluympäristö kouluyhteisö
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3598]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Building a professional learning community in a conflict and post-conflict environment : a case-study of a high school in Liberia
Nkengbeza, David (University of Jyväskylä, 2014) -
The identification environment matters : Students' social identification, perceived physical school environment, and anxiety : A cross‐level interaction model
Finell, Eerika; Tolvanen, Asko; Shuttleworth, Ian; Durrheim, Kevin; Vuorenmaa, Maaret (Wiley-Blackwell, 2024)The social identity approach to health argues that well-being depends on the psychosocial circumstances of the groups to which individuals belong. However, little is known about how the average level of identification in ... -
Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment
Khanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena; Fatkhulova, Elvira; Trach, Jessica (Elsevier, 2024)This study fills an important gap in our understanding of how teachers’ beliefs and characteristics influence their willingness to engage in classroom practices that promote ethnic inclusivity and prevent ethnicity-based ... -
Supporting Sense of Meaningful Life and Human Dignity in Digitally Assisted Physiotherapy Environment : Qualitative Secondary Research with Thematic Analyses and Inductive Synthesis
Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka (2024)The goal of this secondary research was to create a model that aims at increasing the sense of meaningful life and human dignity in physiotherapy by utilizing remote and digital rehabilitation technologies, focusing on ... -
Koulukuvia : koulu nuorten kokemistilana
Laine, Kaarlo (Jyväskylän yliopisto, 2001)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.