Human dignity in the learning environment : testing a sociological paradigm for a diversity-positive milieu with school starters
Julkaistu sarjassa
Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitosTekijät
Päivämäärä
2004Oppiaine
SosiologiaJulkaisija
Institute for Educational ResearchISBN
978-951-39-4403-2ISSN Hae Julkaisufoorumista
1455-447XAsiasanat
world citizenship education systems theory holistic thinking global education human rights education peace and justice education school environment diversity-positive environment consultation skills conflict prevention conflict resolution action research school starters sociometric meters parent and teacher collaboration yhteistyö koulu koti vanhemmat koulukiusaaminen syrjäytyminen erilaisuus suvaitsevaisuus yhteisvastuu ihmisarvo oikeudenmukaisuus ryhmät sosiaalinen kasvatus oppimisympäristö ilmapiiri luokkayhteisö alkuopetus koulutulokkaat kouluympäristö kouluyhteisö
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3428]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Building a professional learning community in a conflict and post-conflict environment : a case-study of a high school in Liberia
Nkengbeza, David (University of Jyväskylä, 2014) -
The identification environment matters : Students' social identification, perceived physical school environment, and anxiety : A cross‐level interaction model
Finell, Eerika; Tolvanen, Asko; Shuttleworth, Ian; Durrheim, Kevin; Vuorenmaa, Maaret (Wiley-Blackwell, 2024)The social identity approach to health argues that well-being depends on the psychosocial circumstances of the groups to which individuals belong. However, little is known about how the average level of identification in ... -
Koulukuvia : koulu nuorten kokemistilana
Laine, Kaarlo (Jyväskylän yliopisto, 2001) -
Koulukiusaaminen ilmiönä : yläkoulun oppilaiden kokemuksia kiusaamisesta
Hamarus, Päivi (Jyväskylän yliopisto, 2006)Hamaruksen mukaan kiusaaminen perustuu usein kiusaajan tavoittelemalle valta-asemalle yhteisössä ja alkaa jonkun oppilaan erilaisuuden nimeämisestä. Tästä piirteestä luodaan nimityksiä ja kiusatulle rakennetaan maine, joka ... -
Student engagement in Finnish lower secondary school
Virtanen, Tuomo (University of Jyväskylä, 2016)This thesis examined the engagement of students at lower secondary schools in Finland. Two independent cross-sectional data sets collected in 2010 (N = 821) and 2013 (N = 2485) were analyzed using both variable-centered ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.