dc.contributor.author | Tuomi, Margaret Trotta | |
dc.date.accessioned | 2016-05-18T05:39:26Z | |
dc.date.available | 2016-05-18T05:39:26Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.isbn | 978-951-39-4403-2 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1541304 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/49825 | |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (256 sivua) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Institute for Educational Research | |
dc.relation.ispartofseries | Tutkimuksia / Koulutuksen tutkimuslaitos | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | world citizenship education | |
dc.subject.other | systems theory | |
dc.subject.other | holistic thinking | |
dc.subject.other | global education | |
dc.subject.other | human rights education | |
dc.subject.other | peace and justice education | |
dc.subject.other | school environment | |
dc.subject.other | diversity-positive environment | |
dc.subject.other | consultation skills | |
dc.subject.other | conflict prevention | |
dc.subject.other | conflict resolution | |
dc.subject.other | action research | |
dc.subject.other | school starters | |
dc.subject.other | sociometric meters | |
dc.subject.other | parent and teacher collaboration | |
dc.title | Human dignity in the learning environment : testing a sociological paradigm for a diversity-positive milieu with school starters | |
dc.type | doctoral thesis | |
dc.identifier.urn | URN:ISBN:978-951-39-4403-2 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Väitöskirja | fi |
dc.type.ontasot | Doctoral dissertation | en |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Social Sciences | en |
dc.contributor.tiedekunta | Yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Sosiologia | fi |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_db06 | |
dc.relation.issn | 1455-447X | |
dc.relation.numberinseries | 10 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | doctoralThesis | |
dc.subject.yso | yhteistyö | |
dc.subject.yso | koulu | |
dc.subject.yso | koti | |
dc.subject.yso | vanhemmat | |
dc.subject.yso | koulukiusaaminen | |
dc.subject.yso | syrjäytyminen | |
dc.subject.yso | erilaisuus | |
dc.subject.yso | suvaitsevaisuus | |
dc.subject.yso | yhteisvastuu | |
dc.subject.yso | ihmisarvo | |
dc.subject.yso | oikeudenmukaisuus | |
dc.subject.yso | ryhmät | |
dc.subject.yso | sosiaalinen kasvatus | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | ilmapiiri | |
dc.subject.yso | luokkayhteisö | |
dc.subject.yso | alkuopetus | |
dc.subject.yso | koulutulokkaat | |
dc.subject.yso | kouluympäristö | |
dc.subject.yso | kouluyhteisö | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |