From religious instruction to school education: elementary education and the significance of ambulatory schools in rural Finland at the end of the 19th century
Kotilainen, S. (2013). From religious instruction to school education: elementary education and the significance of ambulatory schools in rural Finland at the end of the 19th century. In M. Buchardt, P. Markkola, & H. Valtonen (Eds.), Education, state and citizenship (pp. 114-137). University of Helsinki. NordWel Studies in Historical Welfare State Research, 4. http://hdl.handle.net/10138/42193
Julkaistu sarjassa
NordWel Studies in Historical Welfare State ResearchTekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© The Author & The Nordic Centre of Excellence NordWel, 2013.
Julkaisija
University of HelsinkiEmojulkaisun ISBN
978-952-10-8290-0Kuuluu julkaisuun
Education, state and citizenshipISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-4691Asiasanat
1800-luku Cygnaeus, Uno kansakoulut Keski-Suomi kiertokoulut Karstula Kivijärvi Noronen, Hilma Olsoni, Edvard uskonnonopetus Vesterinen, Riikka 19th century ambulatory schools Central Finland elementary schools literacy skills schools kansalaisuus kansanopetus koulutus lukutaito opettajat alkuopetus kansanvalistus uskontokasvatus koulut
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22364533
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Literacy Skills as Local Intangible Capital : The History of a Rural Lending Library c. 1860–1920
Kotilainen, Sofia (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2016) -
School differences and inequities in educational outcomes : PISA 2000 results of reading literacy in Finland
Malin, Antero (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
Rantasalmelta kansanopetusen tielle : osa II. Rantasalmi Savon koulutuskeskittymänä 1700-luvulla
Kosonen, Erja (Rantasalmen lehti Oy, 2015) -
Rantasalmelta suomenkielisen kansanopetuksen tielle : osa I
Kosonen, Erja (Rantasalmen lehti Oy, 2015) -
Early temperament and age at school entry predict task avoidance in elementary school
Hirvonen, Riikka; Torppa, Minna; Nurmi, Jari-Erik; Eklund, Kenneth; Ahonen, Timo (Pergamon, 2016)This study examined the role of temperament, prereading skills, and age at school entry in the development of Finnish children's task avoidance. Teachers rated the task-avoidant behavior of 198 participants in kindergarten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.