Playing with Time in Digital Fiction
Koskimaa, R. (2015). Playing with Time in Digital Fiction. International Journal of Transmedia Literacy, 1(1), 19-33. https://doi.org/10.7358/ijtl-2015-001-kosk
Julkaistu sarjassa
International Journal of Transmedia LiteracyTekijät
Päivämäärä
2015Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© the Author. This is an open access article published by LED Edizioni Universitarie.
The exceptional quality of digital fictions lies in their inherently dynamic nature, how they may be flexibly programmed to generate new content and alter the already existing contents. This adds a new temporal level, compared to traditional fictions. Digital games, especially, incorporate aspects of simulation and narration in their structure. As interactive and dynamic media form, games are specifically temporal in nature. They offer us the flexibility and preciseness of digital simulations, with the potential of psychologically engaging narrative qualities, which together open up a whole new field of experimenting with temporally dynamic media. Much of the new media fictions partake in a wider transmedia story worlds with temporal implications of their own. In this article the temporal dimension of the digital fictions the Braid (by Jonathan Blow, 2008) and the Spore (by Will Wright for Maxis, 2008) are discussed. We will focus on how these digital fictions, employing aspects of simulation, play and narration, highlight the idea of time as resource.
...
Julkaisija
LED Edizioni UniversitarieISSN Hae Julkaisufoorumista
2465-227XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25439156
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ajan partaalla : omaelämäkerrallinen aika, päiväkirja ja muistin kulttuuri
Sääskilahti, Nina (Jyväskylän yliopisto, 2011)Päiväkirjan kirjoittaja katsoo sekä menneeseen että tulevaan arvioidessaan elämänsä laatua ja kulkua. Mennyt on saatavilla sivuja taaksepäin selaamalla ja tuleva muistuttaa itsestään seuraavan sivun tyhjinä riveinä. ... -
Finns and the Indigenous People in the Great Lakes Region : Playing with Settler Myths in Late 20th- and Early 21st-Century Finnish American Fiction
Kushnir, Roman (Helsinki University Press, 2022)This chapter explores the Finnish settler migration mythology through a selection of Finnish–American literature produced in the late 20th and early 21st centuries. The idea is to shed light on the ways in which these texts ... -
Suomenkielinen näkymä tieteisfiktion kenttään
Ylönen, Jani (Kirjallisuudentutkijain Seura, 2018) -
“But of course I wouldn't be writing this if it hadn't gotten worse” : narrator and genre conventions of r/nosleep horror stories
Minkkinen, Laura (2021)Internet-kauhutarinat ovat kasvaneet suureen suosioon 2000-luvulla, ja Reddit-verkkosivuston kauhutarinoihin keskittyvässä Nosleep-yhteisössä onkin jo yli 14 miljoonaa jäsentä. Kuka tahansa saa julkaista kirjoittamansa ... -
On Mirkwood, Vampires and Rhododendrons : Experiencing Familiar Places through Fiction
Amey, Evgenia (Literary Geographies, 2020)The article looks at the possibilities of studying familiar places, with no existing connection to fictional narratives, through the prism of fiction.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.