Synchronicity matters: defining the characteristics of digital generations
Taipale, S. (2016). Synchronicity matters: defining the characteristics of digital generations. Information, Communication & Society, 19(1), 80-94. https://doi.org/10.1080/1369118X.2015.1093528
Julkaistu sarjassa
Information, Communication & SocietyTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© 2015 Taylor & Francis. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Taylor & Francis. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This paper investigates whether or not the proposition that the second digital generation (or so-called digital natives) is more engaged in social use of the Internet than older generations is tenable. By analysing nationally representative questionnaire-based survey data collected from Finland in 2011 (N = 612), the study shows that rather than social use of the Internet in general, it is the synchronicity of online communication that distinguishes user generations. Results show that, in contrast to asynchronous modes of online communication (e.g. social networking sites, blogs and online discussion forums), synchronous modes (e.g. instant messaging and Internet calls) are clearly generationally differentiated practices. They are more frequently used by the second digital generation than the first digital generation and digital immigrants. Furthermore, the study shows that asynchronous uses of the Internet are clearly gendered in nature. Women are more typically users of social networking sites and blogs than men, whereas men are more often engaged with discussion forums than women. These results are discussed in light of two concepts: privacy and communicative efficacy. The studied forms of synchronous online communication provide more privacy as well as an instant and abundant channel for effective communication, which are all features especially appreciated by the youngest user generation.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1369-118XJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25274718
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kaaoksen kesyttäjät : uutismediat nettimurroksessa 2006-2012
Karvala, Kreeta (University of Jyväskylä, 2014) -
“Way too cool to ever be frozen” : analyzing the online interactions of the Wendy’s roasting trend
Kortesoja, Heidi (2020)Tässä tutkielmassa analysoin amerikkalaisen ravintolaketju Wendy’sin roasting-trendiä, sekä roasting-diskurssia yleensä keskusteluanalyysin ja metaviestianalyysin avulla. Wendy’s-ravintolaketjun roasting-trendi oli sosiaalisen ... -
“It’s ok to not to be ok” : frames and stigma of mental health issues in user-generated content on Instagram : thematic analysis
Koutola, Siiri (2022)This study examined mental health related discussion in social media platform Instagram among Finns during mental health day 10 October 2021 and the following day. The aim of the study was to identify how mental health ... -
Sosiaalisen eWOM-viestinnän vaikutukset Z-sukupolven ostopäätöksiin TikTokissa
Oikarinen, Iida (2023)Sosiaalisen median yleistymisen myötä perinteinen word-of-mouth (WOM) on muuttunut elektroniseen ja sosiaaliseen viestintämuotoonsa, mitä kutsutaan sosiaaliseksi eWOM:iksi. Sosiaalinen eWOM on sosiaalisessa mediassa tapahtuva ... -
”Meemit on ihmisiltä ihmisille” : Instagramissa toimivien meemitilien ylläpitäjien käsityksiä yhteiskunnallisista meemeistä vaikuttamaan pyrkivänä viestintänä
Niininen, Lassi (2023)Tämän tutkielman tavoitteena oli kuvata Instagramissa toimivien meemitilien ylläpitäjien käsityksiä yhteiskunnal- listen meemien vaikuttavuutta edistävistä keinoista ja yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta. Tutkielman ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.