Consumer adoption of mobile technologies: a literature review
Sanakulov, N., & Karjaluoto, H. (2015). Consumer adoption of mobile technologies: a literature review. International Journal of Mobile Communications, 13(3), 244-275. https://doi.org/10.1504/IJMC.2015.069120
Julkaistu sarjassa
International Journal of Mobile CommunicationsPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 Inderscience Enterprises Ltd. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Inderscience. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
Although the total number of mobile subscriptions reached 6.8 billion worldwide (ITU, 2013) confirming in the process that mobile technology is widespread, academic literature has so far focused only on explaining adoption of mobile technology and services. This literature review analyses 67 studies from the period 2005-2013 and finds the following: a) most studies are quantitative in nature and come from Asia; b) the Technology Acceptance Model is the most used theory; c) future research should also utilise qualitative methods and examine the behavioural outcomes of mobile adoption instead of simply adoption in consumer markets.
Julkaisija
Inderscience PublishersISSN Hae Julkaisufoorumista
1470-949XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23567635
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Consumer acceptance of smart cards in public transportation
Khudaibergenova, Kamila (2017)Smart card technology is certainly not new; it has been widely implemented in public transportation in many countries. It is considered as a permanent and efficient fare collection system, which allows to enhance planning ... -
Consumers’ acceptance of information and communications technology in tourism : A review
Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki (Pergamon, 2017)The impact of information and communications technology (ICT) in tourism (e-tourism) has altered the ways tourism services are accessed and consumed. Ubiquitous and highly innovative ICTs provide different channels for ... -
Mobiilimaksamisen omaksuminen
Talviaho, Henri (2019)Tämän kirjallisuuskatsauksena tehtävän kandidaatin tutkielman tavoitteena on selvittää syitä mobiilimaksamisen omaksumiselle. Mobiilimaksaminen yleistyy nykypäivänä kovenevaa vauhtia – Kiinassa mobiilimaksamisen voidaan ... -
Teknologian omaksumiseen vaikuttavien tekijöiden arviointia : case mobiili-tv
Kauppila, Ulla (2008) -
Tough crowd : consumer acceptance of equity crowdfunding platforms
Savolainen, Mikko (2016)Tämän päivän jakamistalouden kehityspyörteiden keskellä elävät kuluttajat näkevät jatkuvasti uusia liiketoimintamalleja ja teknologisia innovaatioita, joihin heidän täytyy sopeutua. Yksi tällainen malli ja innovaatio on ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.