Luottamus, tekijyys ja omistajuus tieteessä
Kokko, M. (2015). Luottamus, tekijyys ja omistajuus tieteessä. Tietue : Jyväskylän yliopiston kirjaston lehti, 2015(4). http://tietue.blog.jyu.fi/2015/12/10/luottamus-tekijyys-ja-omistajuus-tieteessa/
Published in
Tietue : Jyväskylän yliopiston kirjaston lehtiAuthors
Date
2015Publisher
Jyväskylän yliopiston kirjastoISSN Search the Publication Forum
1798-4890Keywords
Original source
http://tietue.blog.jyu.fi/2015/12/10/luottamus-tekijyys-ja-omistajuus-tieteessa/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25364561
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
JUFOn vaikutus yliopistoissa työskentelevien tutkijoiden julkaisukanavia koskeviin päätöksiin
Aarnikoivu, Melina; Mathies, Charles; Piattoeva, Nelli (Edistyksellinen tiedeliitto, 2024)Julkaisufoorumista (JUFO) on keskusteltu paljon sen perustamisesta lähtien. Järjestelmä on saanut osakseen sekä kritiikkiä että puolus-tuspuheenvuoroja eri toimijoilta. Tässä artikkelissa Melina ... -
De-naturalizing the “predatory” : A study of “bogus” publications at public sector universities in Pakistan
Ali Shah, Waqar; Ali, Rukhsana; Lashari, Asadullah (Informa UK Limited, 2024)Predatory publishing has recently emerged as a menace in academia. University professors and researchers often exploit this practice for their economic gains and institutional prestige. The present study investigates such ... -
Vuorovaikutusosaaminen ja sen kehittyminen tutkijoiden työssä
Laajalahti, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Tieteidenvälinen urakehitys tutkijakollegiumien kontekstissa
Kalalahti, Mira; Muhonen, Reetta (Korkeakoulututkimuksen seura ry, 2023) -
Reasons for qualitative psychologists to share human data
Karhulahti, Veli‐Matti (Wiley, 2023)Qualitative data sharing practices in psychology have not developed as rapidly as those in parallel quantitative domains. This is often explained by numerous epistemological, ethical and pragmatic issues concerning qualitative ...