dc.contributor.advisor | Holtkamp, Philipp | |
dc.contributor.author | Foxell, Nico | |
dc.date.accessioned | 2015-12-06T11:19:04Z | |
dc.date.available | 2015-12-06T11:19:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47994 | |
dc.description.abstract | Mitä rahallistamis menetelmiä on olemassa mobiilipeleille? Entä mitä täytyy ottaa
huomioon sovellettaessa tiettyä rahallistamis menetelmää tiettyyn pelityyppiin?
Tässä kandidaatintutkielmassa perehdytään siihen mitä mobiilipelit ovat, mikä
on Apple App Store, millaisa eri pelityypepjä on, mitkä ovat eri rahallistamismenetelmät
mobiilipeleille ja lopuksi rahallistamismenetelmiä käyttöönotettaessa
huomioitavia asioita käsitellään luvun verran.
Tukimustuloksena esitellään muutama potenttiaalinen rahallistamismenetelmä.
Sekä tehdään selväksi että rahallistamismenetelmän valinta on riippuvainen pelistä.
Erilaisilla peleillä ja rahallistamismenetelmillä on eri laatuvaatimukset. | fi |
dc.description.abstract | What are potential monetization models used by games on the Apple App Store?
And what has to be considered while implementing a certain monetization strategy?
The aim of bachelor’s thesis is to analyze what mobile games are and what Apple App Store is and then to present different monetization models used by games on Apple App Store. Different types of games are also discussed. Lastly things to consider while implementing a certain monetization strategy are discussed.
As the result of this thesis, a few potential different monetization methods are discussed. And it is made clear that the monetization method choice is dependent on the type of game. Different game types and monetization methods have different quality expectations. | en |
dc.format.extent | 30 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | mobile game | |
dc.subject.other | monetization | |
dc.subject.other | App Store | |
dc.subject.other | business model | |
dc.subject.other | freemium | |
dc.subject.other | in-app advertisement | |
dc.subject.other | in-app purchases | |
dc.subject.other | paywall | |
dc.subject.other | paid apps | |
dc.subject.other | downloadable con-tent | |
dc.subject.other | lite apps | |
dc.subject.other | free to play | |
dc.subject.other | premium apps | |
dc.subject.other | non-premium apps | |
dc.title | Mobile game monetization | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201512063915 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.date.updated | 2015-12-06T11:19:04Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |