Mobile game monetization
Mitä rahallistamis menetelmiä on olemassa mobiilipeleille? Entä mitä täytyy ottaa
huomioon sovellettaessa tiettyä rahallistamis menetelmää tiettyyn pelityyppiin?
Tässä kandidaatintutkielmassa perehdytään siihen mitä mobiilipelit ovat, mikä
on Apple App Store, millaisa eri pelityypepjä on, mitkä ovat eri rahallistamismenetelmät
mobiilipeleille ja lopuksi rahallistamismenetelmiä käyttöönotettaessa
huomioitavia asioita käsitellään luvun verran.
Tukimustuloksena esitellään muutama potenttiaalinen rahallistamismenetelmä.
Sekä tehdään selväksi että rahallistamismenetelmän valinta on riippuvainen pelistä.
Erilaisilla peleillä ja rahallistamismenetelmillä on eri laatuvaatimukset. What are potential monetization models used by games on the Apple App Store?
And what has to be considered while implementing a certain monetization strategy?
The aim of bachelor’s thesis is to analyze what mobile games are and what Apple App Store is and then to present different monetization models used by games on Apple App Store. Different types of games are also discussed. Lastly things to consider while implementing a certain monetization strategy are discussed.
As the result of this thesis, a few potential different monetization methods are discussed. And it is made clear that the monetization method choice is dependent on the type of game. Different game types and monetization methods have different quality expectations.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mobile in-application purchasing : a consumer perspective
Muhonen, Mattias (2015)Tutkimuksen tarkoitus on selventää applikaatioiden sisäistä ostamista mobiili- laitteilla (in-application purchasing) kuluttajan näkökulmasta. Applikaatioiden sisäisessä ostamisessa on monia tekijöitä, jotka erottavat ... -
Creating entrepreneurial opportunities : interpretative research about role of POP Advertising Displays in customer purchase decision making
Jesensky, Daniel (University of Jyväskylä, 2013) -
The portrayals of women in advertisements and their brand-related impacts: A study in Vietnam
Nguyen, Chuong (2020)The liberation movement in the 1960s seeking equal rights, opportunities and freedom for women initiated the interests in gender stereotypes in advertising. Since then, the pursuit of gender equality for women in different ... -
Transparency for Sponsored Content : Analysing Codes of Ethics in Public Relations, Marketing, Advertising and Journalism
Ikonen, Pasi; Luoma-aho, Vilma; Bowen, Shannon A. (Routledge, 2017)As sponsored content is gaining ground globally, the boundaries between strategic communication, advertising and journalism are blurring. As sponsored content becomes more common, it raises novel ethical concerns that no ... -
Attitudes toward in-game advertisements : comparisons between brand placements, skippable advertisements and non-skippable advertisements
Lehkonen, Mikko (2021)Videopeliteollisuus on ohittanut elokuvateollisuuden lipputulojen suhteen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tätä suurta teollisuudenalaa ei olla otettu täysin käyttöön tuotemerkkien mainonnassa videopelien pelaajille. Pelien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.